Gå til innhold

Vasker dere lammeskinnet før bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg etterhvert skulle "sove det inn", men skal jeg vaske det først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vasket det - syntes det luktet skrekkelig vondt, og måtte få vekk noe av lukten. Lagt det til lufting ute også.. sau luker ikke godt nei!!

Men sove det inn? Hva mener du med det?

Skrevet

Hvordan vasket du det? Brukte du noen spesiell ullsåpe eller noe?

Står på det at det kan vaskes i maskin på 30 grader...

Jeg har hørt at hvis mor sover på lammeskinnet siste tiden før fødsel, vil det lukte mor av det - og babyen vil sove mye bedre;)

Om det stemmer vet jeg ikke, men synes det høres logisk ut - og er jammen verdt å prøve:)

Skrevet

Ikke dumt..

helt klart vært¨å prøve det da! :)

Vasket det på 30 grader, ull prog, med milo + en ekstra skylling.

Også børstet jeg det (fulgte med en børste til skinnet!) - mye hår som kom av, så glad jeg gjorde det :)

Skrevet

Jeg har levert mine 2 skinn inn til rens. Tar ikke sjansen på å vaske dem selv. Vært borti mange som har fått ødelagt skinnene sine etter noen runder i vaskemaskinen. (selve skinnet blir steinhardt etterhvert)Men det var dyyyyrt med rens. 270 kr pr skinn. :((

Skrevet

Men hvordan er det med rens - er ikke det kjemisk?

Jeg er nemlig i tvil om jeg skal vaske det selv el. hva jeg skal gjøre.

Ang. sove det inn, jeg sover også babydyne og tepper inn :)

De sier også at man kan legge en t-skjorte ved siden av baby som man har sovet med slik at de blir rolige av å kjenne lukten av en.

Skrevet

Vaske saueskinnet-ja definitivt!! Det har ligget i en pose siden vi kjøpte det for noen mnd siden. Tok det opp her om dagen, og fy som det lukta! Skikkelig sau! Så her blir det å kjøre det i vaskemaskinen på ullprogram med milo. Det med børsting var en god ide! Regner med at det er litt hår som går av her og, ja!

Det å sove inn dyner og skinn og sånt hørtes heller ikke så dumt ut. Er jo logisk at de blir roligere når de har kjent lukt rundt seg.

Bare lurer på en ting, dere som skal ha saueskinnet i senga. Legger dere det over eller under laken??

Skrevet

Jeg har ikke vasket det, nettopp fordi det skal man bare gjøre om det er skikkelig tilsølet. Jo færre vask, jo lengre holder den bakteriehemmende selvrensende effekten ulla har....enig i det med lukten, men jeg luftet det, gredde det og la det i sengen min. Har ligget på det i 2 uker nå, og det lukter nesten ikke av det lengre. Ligger rett på det, ikke laken i mellom..bare puta oppå, og da kjente ikke jeg lukten av det når jeg la meg i hvertfall.

Skrevet

Åh, det var en kjempegod ide. Å sove inn skinnet altså.

Har ikke tenkt å vaske skinnet jeg, men skal definitivt finne det frem og sove med det i sengen.

Skrevet

Nå tenkte jeg mest på om dere skulle ha laken mellom babyen og saueskinnet jeg da. Tenker liksom at det ikke kan være godt å få den lange saueulla i munnen om de skulle snu seg etterhvert??

Ang beskyttende effekt, så går det vel an å kjøre på med en ullkur om man må vaske det for mye?? Det hjelper vel ikke for selve skinnet da, forresten...

Skrevet

Skinnet skal ikke vaskes før bruk. Iallefall ikke det fra Nøstebarn.

Babyen ligger rett på skinnet ja, uten laken i mellom. Med pute eller klut under hodet så blir det vel ikke så mye hår i munnen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...