Gå til innhold

Barn og musikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hører deres skjønne små på om dagen?

Vi har hatt det trivelig med Egnerviser og hyggelige barnesanger, men så får ungene en haug med cder av en kamerat av mannen min, og dermed er barnevisene kjedelige, visst.

9 åringen hører nå masse på Coldplay og Linkin Park. Og Madcon selvfølgelig, de er visst dødskule :)))

Vesla fikk Hanna Montana og Miley Cyrus, og hun har ikke sett de seriene her i huset. (Eller er det kanskje samme serien?) Så var det Celine, og Malin. Malin er veldig søt og har morsomme sanger.

Men jeg må jo si at enda så hyggelig barneviser er, så skjønner jeg egentlig at ungene vil ha litt mer fart og futt noen ganger. Egner er veldig koselig, men alt til sin tid.

Ungene her har cdspillere på rommene sine, og det er ganske deilig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er favorittene Malin, Celine og Hits for kids... Har nok vokst fra visene ja, er jo voksen jente på snart 8 hehe

Skrevet

Vesla her sa også at hun ønsket seg "Hiss foo kizz" hehe

Klart man er voksen ved 8 års alder, jeg skjønner jo det! :)))

Skrevet

Vi høre mest på Åh abe på rommet og Halfdan Rasmussens ABC i bilen.

Begge er danske:-) Her går det i danske sange for de kan jeg synge med på....

Åh abe er veldig bra. Det er Danmarks Radio som har fått en masse forskjellige artister til å synge barnesange, men med litt vri i musikken. De blir litt mer hippet og dansbare enn vanlig.

Skrevet

Jenta mi på 10 år hører på Hanna Montana, High school musical, Avril Lavigne (skrives det sånn??), og ellers listepop. Jenta mi på 3 år digger Hanna Montana, Smurfehits og favoritten er en svensk sang som heter "Rosa helikopter". Vet ikke hvem som synger den da. De koselige barnevisene er ikke veldig populær her i huset, men har nettopp bestilt en cd med Egnerviser til lillesnuppa. Får håpe hun vil høre litt på den ihvertfall. ;o)

Eldste hører mye på musikk på rommet, på cd eller mobil. Minsten hører på her i stua, rocker og synger etter med mikrofonen i hånden. :o)

Skrevet

Her går det i Kaptein Sabeltann og Dyrene i Hakkebakke skogen. Ellers har jo jenta begynt å høre på julesanger.. Tror kanskje det er på tide vi kjøper litt ny musikk:)

Skrevet

Kaptein Sabeltann er en stor hit med alle sine sanger. Ellers så er neste sommer med DeLillos en sang han synger en del, og I love rock n roll... Han er 3 år.. Han kan også en del Rosenborg sanger.. Når vi koser oss med maling, perlig ol på kjøkkenet høre vi ofte på Gråtass cdene.. De er kjempe koselig.

Skrevet

Her er det faktisk 1812-overtyren til Tsjaikovski, fordi den har kanoner..

Dessuten old school of rock and roll, Europe er store favoritter. Og "hizz for kidss"

Skrevet

Vi har fått en CD fra Norge som heter Tidenes beste barneplate, og det er den vi hører på for tiden.

Favorittene er Pippi-sangen og "Jeg vil ha en liten hund" med Lille Eris (?), fra 50-årene, som jeg aldri har hørt om. Refrenget inneholder noen bjeff, og etter å ha hørt sangen noen ganger, sier Snups (3 1/2 år) tørt: "It sounds like she has a dog already."

Jeg håper vi kan kose oss med norske barnesanger en stund til. Hannah Montana ruver i det fjerne :-(

Skrevet

Jeg er veldig glad i rap og hip hop.

Så 3 åringen min er veldig glad i 50 cent, lil wayne osv.

Hu har kallt opp et svart lam for 50 cent;)

Jeg ble rimelig overraska da hu sa det:o) Vi ser en del musikkvideoer, hu vrikker på rompa som Beyonce, og syns dans og musikk er kjempegøy. Men hu får ikke høre så mye norsk rap pga. banning o.l.

Ellers skifter jeg kanal viss jeg syns videoene blir vel grove.. Hu får ikke se aleine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...