Gå til innhold

Sovestillinger med baby i magen - Tips?

Anbefalte innlegg

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Merker jeg ikke sover så godt om natten for tiden. Liker best å sove halvveis over på magen, men det går jo ikke lengre. Å sove på ryggen får jeg vondt i ryggen av - blir jo så mye svai i ryggen. Å sove på siden er også vanskelig uten å rulle for mye over slik at jeg ligger oppå magen. Magen er jo ikke så stor ennå (21 uker på vei). Har prøvd å legge en liten pute under magen når jeg ligger på siden, for å liksom støtte opp og lage en viss balanse, men er jo litt styr når man snur seg ørten ganger om natten. Hva gjør dere da?

Og hvor skummelt er det om man ligger litt halvveis på magen? Er så redd for at babyen skal bli klemt der inne. Våknet her en natt til min store forskrekkelse at jeg hadde ligget ganske godt oppå magen. Huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er behagelig for deg å sove på magen så tar ikke babyen skade av det.

Jeg lå på siden med dyna mellom bena jeg, eneste som funket. Men jeg hadde stor mage og bekkenløsning.

Skrevet

er 30uker på vei nå å ligger halveis på magen.eller på siden med pute for å "holde"opp magen.men regner med at å ligge halveis på magen ikke er noe problem så lenge du ikke får ubehag.merker at jeg ligger mere på siden nå ,pga stor mage.men lå nesten på magen når det gikk.

Skrevet

Jeg sov på magen hvaqr nett til jeg var noe-og-30 uker på vei jeg, etter det ble kulen rett og slett for stor.

Du får vondt lenge før den inni megen føler ubehag. Så liker du å ligge halvvei på magen er det bare å gjøre det. Ikke noe farlig det.

Skrevet

Lå også på magen og leste helt fram til termin, måtte da bare ha en pute under brystet for få lik balanse over hele, he he.

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Det er ikke noe farlig for babyen altså? Er dere helt sikre?

Skrevet

Ligger på siden, litt veltet "forover" sånn at det virker som jeg ligger halvveis på magen. Legger dyna godt mellom beina for at jeg ikke skal velte for mye. Det er ikek så verst behagelig. Personlig ligger jeg med hodet i fotenden av senga siden senga heller litt feil vei (og jeg har sure oppstøt) så jeg leger armen rett "opp" (altså utenfor senga i fotenden) under puta - drømmestillingen (når jeg ikke klarer å ligge helt på magen). Så lenge det ikke er vondt å ligge på magen, så mener je gdet ikke er farlig - lå leeeenge på magen i forrge svangerskap, men denne gangen er det mer ubehagelig allerede (+ at jeg alltid får noia når mini begynne rå sprelle når/hvis jeg ligger på magen). 18+1 i dag forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...