Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 gir barna sine de dyreste klærne på markedet!Alt skal være reimatech.Nike,Adidas osv. Synes hun gir barna en dårlig holdning da de kommer til å tro at det dyreste er best!Slike barn blir av min erfaring mobbere! Ler når jeg tenker på hvor dyrt det blir for henne når de blir eldre!
Mrs. Bouquet Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Vi har også noen venner som altid kjøper det som er dyrest, fordi de har erfart at om de gjør det i det lange løp så sitter de igjen med mest for pengene.Så hun om det vel? Jeg deler vel ikke helt det synet, av og til kjøper vi det dyreste og andre ganger kjøper vi noe midt på treet. Vi vurderer heller hver enkelt ting. Men at av slike barn blir det mobbere er vel kanskje litt drøyt å si, det finnes mobbere i mange varianter. Selv ble jeg mobbet av noen gutter i klassen "fordi jeg trodde vi var rike", noe jeg aldri hadde tenkt tanken om en gang. Sjeldent jeg sa noe som helst fordi jeg var så sjenert. Men der var det altså missunnelse for mine litt dyrere ting som gjorde at jeg ble mobbet. Så jeg mener dette med mobbing nok har mer med type menneske og generell oppdragelse å gjøre, en hvilke materielle ting en viser seg med.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Ja mobbing var vel kanskje å dra det litt..Men synes ikke det gir dem et godt verdisyn.De lærer jo at det dyre er best,og billig er dårlig på en måte. Og ungene blir dyre i drift hvis de blir vandt med å alltid ha det dyreste. Og unne seg noe dyrt en gang iblandt synes jeg er helt ok,men det burde være grenser.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Hvordan vet du at ungene vet hva klærne deres koster da? Jeg ser ingenting galt i å kjøpe merkevarer om man har råd til det. Det er nå iallefall ikke å lære barna feil verdisyn, det kan de lære på andre måter vet du.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Jeg er jo kjent med merkelær fordi om jeg ikke handler så mye av det selv? Om dem har god råd eller ikke er ikke poenget,men kan godt fortelle at hun er hjemmeværende mens mannen jobber på bensinstasjon. Klart man kan lære om verdisyn på andre måter,men synes ikke det å handle merkeklær fra dem er bittesmå sterker verdisynet;)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 jeg ble mobbet på ungdomskolen fordi jeg ikke hadde levis bukse. Vi hadde ikk råd til slik luksus...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Det å dømme andre på bakgrunn av hvilke klær de kjøper er etter min mening like ille uansett om det er dømming på bakgrunn av at klærne er kjøpt på fretex, eller om barnet går i gucci og chanel. Å tillegge barnet egenskaper i form av at de sikkert vil bli mobbere fordi de bruker adidas og reima er jo direkte hjernedødt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Rolig nå,Ms. Gucci. Har aldri rakket ned på klærna til naboungene direkte og selvsagt aldri nevnt det ovenfor barna mine.Det er nabokona som preiker så voldsomt om hvor mye bedre deres klær er. Jeg har allerede sagt at ja,det at de blir mobbere var å dra det litt langt. Les alle innleggene,så kan du kommentere etterpå
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Du er bare sjalu du frk cubus!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Barn blir mobbet like mye om de har billige eller dyre klær. Jeg kjøper en god del på H&M, Cubus og andre "billigkjeder", men også noen dyre merkevarer. Kjøper til og med utedressene til ungene på Spar Kjøp. Enten får alle legge seg midt på treet slik som meg, eller så får foreldre oppdra barna sine med den holdningen at det er det indre som teller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå