Gå til innhold

Klatring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som klatrer her? Tar dere hensyn til graviditeten når dere klatrer? Jeg klatrer bare på topptau, men er likevel litt bekymret. Man skal jo helst ikke løfte så tungt, eller? Klatrer lettere enn mitt vanlige nivå, men må jo bruke en del krefter likevel. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg trener mye. Har derfor snakket mye med trener og andre som kan mye om dette. Beskjeden jeg fikk var at klatring ikke var det lureste, og i hvert fall ikke etter noen måneder. Kampsport var heller ikke veldig smart, blant annet får man ikke delta på SATS box om man er gravid. Ellers var beskjeden at det bare var å fortsette som før, trene i vei og kose seg med det. Kroppen blir kanskje mer sliten enn før, men da må man bare ta hensyn til det. Så det er bare å kjøre på med trening!

Skrevet

Hei.

Jeg klatret endel da jeg gikk gravid forrige gang. Jeg tok dette opp med legen, og han sa at han hadde møtt en gravid med ganske stor kul som klatret, og at så lenge man er forsiktig og unngår stygge fall, kan man gjøre det til magen ikke er i veien lengre.

Jeg var også litt usikker på dette med ski og slamlom, han sa at hans kone hadde stått i bakken mens hun var ganske stor og gravid. Det er jeg heller litt skeptisk til, da det ikke bare gjelder egne ferdigheter ift fall, men at noen kan kjøre i deg.

Så sport som kan innebære stygge fall anbefales vel ikke, ridning, slalom etc. Men klatring i forsiktig grad tror jeg ikke skader. Men ta det opp med helsesøster/lege/jordmor!

Skrevet

Har en venninne som klatret til mnd 7 sist. Hun har alltid klatret og klatrer denne gangen også. Så lenge man er frisk og rask tror jeg ikke at det er noe problem. Men derimot dersom man har problemer som er svangerskapsrelatert bør en jo ta hansyn til det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...