mammarettogslett Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 *fortvilet* Hun er nå 6 mnd og vi har prøvd med grøt i 1 mnd!! Åpner ikke munnen rett og slett, bare når vi tuller og hun ler.. hun er jo nødt til å begynne å spise noe annet enn pupp nå!...*litt lei*..
Erisa* Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Gir du henne pupp rett før hun får grøt? Her hjelper det om Althea er sulten. Jeg lar det gå noen timer (2-3) fra forrige pupp til hun skal få grøt (men ikke for mye, da blir hun bare sur og fortvilet), og så får hun pupp etterpå. Vet det ikke er det som anbefales, men det er det eneste som fungerer her... Et annet triks er å la henne leke med noe mens du mater henne, en leke som kan vaskes og tåler å bli full av grøt;) Det tok litt tid med oss også, men når vi begynte å gi grøt hver dag til samme tidspunkt, ble det gradvis bedre. Så å ha litt fast rytme på det var til god hjelp her. Prøve en annen type grøt, kanskje? Lykke til!
mammarettogslett Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 gir ikke pupp før jeg heller, da funket det hvertfall ikke.. hun har spist noe som kan kalles en posjon én gang, da var det fem timer siden hun hadde fått pupp...arg ikek lett det der.. skal prøve med en leke! så kan jeg lure inn skjeene når hun gaper over leken..hehe
du og jeg og vi to Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Jeg prøvde med grøt fra han var 4 måneder, men det var ikke før han ble 7 måneder at han begynte å spise ordentlig. Så jeg fullammet frem til da. Kanskje jenta di trenger litt mer tid på seg?
mammarettogslett Skrevet 18. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2008 ja får veø bare smøre meg med tålmodighet. Jeg har ihvertfall nok mat til henne siden hun ikke er særlig sulten på noe annet:) men skulle jo hatt noe jerntilskudd fremover nå..
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Har du prøvd å gi henne fruktpure? Det kan jo hende hun liker det bedre, noen blander litt inn i grøten også.
Nummer 2 i september Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Hei! Har du prøvd å blande sviskesaft i grøten? Det er det eneste som hjelper hos min lille skrulle på 6 måneder. Skal ikke påstå at vi har hatt noen braksuksess med grøten så langt her heller, men hun synes grøten er veldig mye bedre med sviskesaft enn uten. Hun begynner å gape når vi blander det ikke. Det er jo bra for fordøyelsen (virker i alle fall mot hard mage) også, så hvorfor ikke... Har lest at andre bebiser synes det er godt med fruktmos i, men jenta mi er ikke så fan av det.
yummy Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Har du forsøkt med noe annet enn grøt? Er ikke alle barn som liker det. Du kan jo prøve å gi litt kokte, moste grønnsaker, banan el annen frukt og se om det går bedre. Har en jente på 8 mnd som fremdeles ikke vil ha grøt. Brød og diverse hjemmelaget mat er derimot kjempegodt:-) Er lett å henge seg litt opp i den grøten, men er faktisk ikke noen nødvendighet. Er ikke så veldig mange andre steder i verden man gir grøt annet enn i nord europeiske land. Men når det er sagt, jenta di er jo ikke så gammel enda så kan jo hende det blir bedre etterhvert. Faste måltider (som ble nevnt over) kan også være lurt. Lykke til:-)
<3Elise070508, Adrian 290909<3 Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 hei, eg har ei lita ei på 4 mnd. som var litt vrang i begynnelsen. fikk ett tips av mamma som har fungert veldig bra.(hvis ungen tar smokk) mens du prøver å gi mat så stryker du smokken på overleppen så de gaper, gir skjeen med grøt og stikker inn smokken, det hjelper dem å svelge. så tar du ut smokken og gjentar prosedyren=)... no gaper hun til skjeen når den kommer og svelger selv. de trenger litt trening før de helt skjønner hvordan ting fungerer så du må smøre deg litt med tolmodighet og tåle litt gris=) ( det vil tyte litt ut alle veier, men det vil komme seg når de forstår prinsippet)
majatv Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Vår jente på 6 mnd var ikke noe begeistret for grøt, og vi prøvde alle slag som fantes tror jeg! Hun knep igjen munnen hver gang det var grøt på skjea! Så prøvde jeg å mose en halv banan og blandet dette sammen med grøten, ca halvt om halvt. Da gikk det som en lek! Tror faktisk det var både smak og konsistens som gjorde utslaget. Mye bedre samk med banan også blir ikke grøten så limaktig. Blir mer slimaktig så den sklir lettere ned. Dette funker ihvertfall fint for oss og nå er det 2 grøtmåltider om dagen!!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Hmmm, er det noe særlig å lure de til å gape da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå