ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Hei:-) Lurer på hvor mange/mye paracet jeg kan spise for dag. Ble operert for en uke siden å har veldi vondt. Står på pakken 1-2 tab 3 ganger daglig,men d blir alt for lite! Noen andre smertestillende jeg kan spise? Er 11+6 i dag....heeelp!
Vil Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Her må du ringe fastlegekontoret og spørre. Sa de ingenting til deg etter at du ble operert? Virker jo helt utrolig. Huff og huff. Stakkar deg.
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 Fikk bare beskjed om å spise paracet...:-/ Men kan jo ikke røyse meg opp utn 2 tab innabords...Ble operert i endetarmen,så er helt invalid hær jeg ligger...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Da ville jeg kontaktet fastlegen din. Maksimal døgndose på Paracet er 8 tbl à 500 mg. Ibux bør du ikke ta, da det kan skade fosteret. Alternativet er Paralgin Forte som jo er litt sterkere, men da må du ha resept av legen din.
baima Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 dersom ikke paracet er nok så be om resept på paralgin forte. det kan du trygt ta selv om du er gravid, ibux ol skal man ikke ta når man er gravid.
Mia29 Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Spør legen din! Hvis du ikke hadde vært gravid og elers var frisk ville du uten problem kunne brukt 1 gram (2stk 500mg tbl) 4 ganger i døgnet (ca hver 6 time). Men når du er gravid er det ikke verdt å ta noen sjanser. Paralgin forte er ikke nødvendigvis et veldig godt supplemt da det i verste fall ikke tar smertene men gjør deg trøtt og forstoppet. Får du det må du være veldig obs på og drikke ekstra med vann og spise fiberrik kost. Lykke til. Håper det snart gir seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå