Gå til innhold

Tips til å gå over termin..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 25 desember, og vil gjenre føde i januar.. Jeg må derfor holde den lille i magen hvertfall en ekstra uke..

Er det noen som har tips..?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. Nei, har ingen tips. Er det din førstefødte? I såfall finnes det jo kanskje en sjanse for at du kan gå over. Jeg har termin den 26 desember, og skulle gjerne som du fått babyen i januar istedet. Men begge de forrige barna mine kom til verden ca 14 dager før termin, så tror nok ikke jeg kan klare å knipe igjen noe lenger med denne her ;)

Eneste tips jeg kan komme på, må være å holde seg langt unna sex ei god tid før fødselen, fordi sex og sæd kan gi fortgang i modningen. Og ellers ta livet med ro, uten noe særlig hopp og sprett kanskje? Kanskje best å holde seg unna storrengjøring før jul? Ellers så tror jeg ikke det finnes noe man kan gjøre selv for å gå litt over tida desverre ;)

Skrevet

Nei, regnet vel egentlig med det.. Hehe..

Jepp, dette er førstemann..

Jeg og BF er ikke sammen, så sex delen skal jeg vel klare.. ;)

Har planer om å ligge på sofaen til mamma og pappa hele julen og spise godteri, eller kanskje frukt.. Vil jo ikke at ungen skal legge på seg altfor mye på slutten.. Hehe..

Tror det ligger i familien å være litt treig med å komme seg ut.. Mamma ble født langt over termin, jeg ble født 15 dager over, og søstern ble satt igang etter 14 dager, så statistisk sett burde ungen min gå over, og bli født i januar.. Hehe..

Men man vet jo aldri..

Skrevet

Med all sannsynlighet kan jeg love deg at når du nærmer deg termin har du overhodet ingen lyst til å gå over :) sats heller på 14 dager før, du, og kos deg i julen med avlastning og snop på sofaen med lite barn i armkroken!

Skrevet

Det er det alle sier til meg.. Hehe;)

Skrevet

jordmor sa til meg at om du var førstegangs hadde ingenting å si i forhold til å gå over, men familiehistorie derimot... hvis moren din gikk over, så er det større sans, at du gjør det:) Satser på at det skal skje med meg også:) har termin 29.12!

Skrevet

Juhu, bestemor gikk over med mamma, og mamma gikk over med meg;)

Skrevet

hihi, ønsker det samme som dere- å gå over.. Eller i hvertfall ikke få før termin, så saumfarerover alt for å finne tips til å ikke få før tida.. Ikke sex, ikke fet/kraftig mat. Skal ligge på sofaen hele jula og bare slappe av... Stakkar min samboer og datter-får ingen mat de:P Neida, men den lille kommer uansett når den er klar selv om vi vil "vente"! Lykke til da damer!

Skrevet

Har ikke tenkt så nøye på det med at arv også spiller inn. Vet ikke om min mor kom i veien før tida med mine søsken, men jeg ble i hvertfall født over en måned for tidlig selv, kanskje derfor mine vil ut 14 dager før termin da ;)

Skrevet

Når du har termin når du har så tror jeg nok ikke du er så "lei" at du ikke vil gå over. Sist jeg var gravid hadde jeg termin 1.januar...og jeg skal love deg at jeg ikke tenkte tanken på at jeg var klar for å føde får alle rakettene var oppe den nyttårsaftenen... Gikk forøvrig 6 dager over termin...og hadde da hatt MYE sex, hvis ikke hadde det sikkert drøya enda lenger...

 

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...