Gå til innhold

inkassogjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har satt seg skikkelig fast i det der som kan fortelle meg hvordan man kommer ut av det? Jeg eier ingenting, ergo ingenting å ta pant i, og nå har alt vokst meg over hodet! Hva gjør jeg nå? Hvordan kommer jeg meg ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På sosialkontoret kan du nok få råd og lån. De kan også ordne nedbetalingsavtale for deg.

Skrevet

får ikke sett på den jeg! Sikkert noe jeg mangler på pc`n!

Skrevet

Det er en htmlversjon av et annet dokument, skal finne den igjen på Google jeg...

Skrevet

Hver kommune skal kunne hjelpe deg med å finne en måte og ordne det på.

En gjeldsordning er også et alternativ, noe du igjen må søke om.

Vi er midt inni den prosessen nå, så om du vil snakke litt om det kanskje høre litt om mine erfaringer så må du bare sende meg en pm så kan jeg hjelpe deg så godt jeg kan.

jeg vet så forferdelig godt hvordan det er.

Skrevet

Det er egentlig litt "hyggelig" å se at det er andre også som sliter.

Er heldigvis ikke så ille hos oss denne gangen, men forrige rundet var helt grusom.

(var ikke oss, men pappa som bodde i mitt hus og alt stod i mitt navn og slikt)

Håper ting kommer seg på plass igjen for dere, og oss også. Jeg har sett lyset i tunellen og er nok på beina igjen i oktober. Gleeeder meg!

Skrevet

synes nesten det litt "hyggelig" jeg også! Trodde det var bare jeg som hadde det sånn, men det er "godt" at det er fler i samme situasjon egentlig!

Skrevet

Det er egentlig ganske mange tror jeg, ikke nødvendigvis som er fulltendig nedsylta, men mannen fra Tingretten som var her forrige uke sa at det som var pensjonistjobben hans, med 3 timer i uken nå var 3 dager, fulltid plutselig!

Det er MYE!

Skrevet

Må si meg enig med tillab her, det er godt å se at det ikke bare er vi som sliter

Gjelda som det er snakk om er samboerens gjeld, som han betaler selv av sin egen lønn. Vi deler på husleien og da er lønna hans borte.

(Nå fikk han kun mellom 6-10000 ilønn i den forrige jobben han ble sagt opp fra - så det var ikke mye. Får han dagpenger pga det jobben gjorde forrige uke, så får han dobbelt opp ifh til lønn fra den jobben han hadde.

Håper vi får dagpenger, da vil han kunne finne en ny jobb uten at vi vil måtte slite. Da vil vi faktisk ha det bedre.... )

Uansett, samboeren laga et budsjett.

Hvor mye han hadde, hvor mye han betalte i husleie og lign og lagde en nedbetalingsplan over 3år.

I utg av 2010 er vi ferdige med gjelden hans :o)

Det blir godt!

Nå er vi nede i 2000,- mindre hver mnd fordi en kreditor er betalt ut.

Gleder meg over fremgangen - nå har vi faktisk 2000 mer å leve for.

Isteden for å være blakke 3dg før lønna kommer igjen, vil vi ha mer enn nok.

Tenk langsiktig - du kan ikke tenke at du ikke får penger til overs mere til å gå på kino og blabla.

(Og det tror jeg ikke du tenker heller) Om kansje 5år så har du økonomi og ikke minst innsikt i din egen økonomi til at slikt ikke skjer igjen.

Tenk å sitte med 8000 mer i mnd om 5år, enn å betale til kreditorer? :o) Jeg syns det er en herlig tanke! =)

Du har rett til hjelp - samboeren oppsøkte en økonomisk rådgiver gjennom kommunen.

Masse, masse lykke til!

dette ordner seg vettu =)

Skrevet

Har noen forhandlet ned gjeld?

Hva er realistisk å forvente?

Skrevet

Med eller uten refinansiering?

Uten, så kan man stort sett drømme bare dessverre.

Med refinansiering er potensialet stort, og desto mer omkostninger og renter du skylder, desto bedre er mulighetene. Jeg har en periode når jeg jobbet i inkassobransjen hatt myndighet til å ettergi opptil 70% ved oppgjør innen en uke etc.

Ved gjeldssanering/ordning kommer det an på inntekten og utgiftene, men en gjeldspost på 2 mill, betalt ned over 5 år av noen med bruttoinntekt på 350 000, da betaler man i underkant av 500 000 til kreditorer og får ettergitt 1,5 mill.

Skrevet

Jeg jobber i inkasso bransjen. Og det er MANGE personer som sliter nå, så du er absolutt ikke alene! Mitt råd er å snakke med saksbehandleren din, så vil nok h*n hjelpe deg til å ordne dette på best mulig måte.

Eier du ingenting? Ingen mulighet til å refinansiere?

Saksbehandler vil nok være behjelpelig med en nedbetalingsplan. DEt påløper ekstra omkostninger(ca 1000kr) dersom du ikke klarer å betale det ned i løpet av 4 avdrag.

Dersom saken går rettslig vil det komme mange 1000 i tilleggsgebyrer, så prøv å unngå dette! Lykke til. Det ordner seg nok tilslutt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...