Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 ...Lånte en mobiltelefon av min datter på 9. Hun vile være snill og låne ham sin nye telefon siden han hadde mistet sin egen. Ba ham være forsiktig med telefonen til datteren min, men hva tror du er det første han greier? Joda, falle i vannet med den på fest. Greit nok, hvis han bare ville erstattet den! Men det er ikke snakk om. Ikke gidder han svare på mld eller tlf, og når sambo spør etter tlf, blir han bare sur og gidder ikke snakke om det. Han er en særdeles vanskelig og sær person, sta som et esel og barnslig som få. han er 30 år, og evig ungkar, bruker alle sosialpengene sine på fyll i helgene. Faen ta!!! Kjenner jeg koker, det er nå snart et halvt år siden han lånte den og 3 mnd siden han ødela den. Og han var KJAPP med å ordne seg ny tlf! Hva ville dere gjort???
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 banka vett i hodet hans.. tenk på jenta som mista telefon sin pga han da? hun kan ikke være mye blid på sin onkel lenger.. krev at han skal erstatte den. man må bare stille hardt mot hardt..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Er der problemet ligger. Det går ikke an å kreve noe av ham! Tro meg, jeg har prøvd. Og når samboern spør etter den svarer han bare; "faen til mas da!" Han stiller seg nesten bokstavlig talt med ryggen til og putter fingrene i øra, blir kjempesint og nekter å gjøre opp for seg. Meg vil han ikke snakke med. Det er sånn han er. Han og samboeren min fikk 2000 kr hver av svigerfar, hadde såååååå lyst til å ta av de pengene å kjøpe lik tlf til datteren min som han hadde mistet, men svigerfar var klar på den, "prøv deg!!" (det gikk selvfølgelig mellom samboeren min) Hurra for familien med rettferdighetens sans! *spyyyr*
Gjest Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Hadde han ikke større behov enn at det gikk tre måneder før han brukte tlf for første gang? Eller er det noe annet som er problemet her?
danieI Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 yaaada, for en 9åring låner villig bort sin splitter nye mobil til onkel...neppe!
ani84 Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Hvorfor skulle det vært så unaturlig da?
Northernlights Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Lån den nye telefonen hans, og "mist" den i vannet.... ? ;o) Han MÅ betale tilbake, Går ikke an å behandle andre folks ting så resepktløst, og iallefall ikke et barns ting,. Hva slags onkel er det der,da??
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Det er ikke hennes onkel, samboeren min er stefaren hennes... Tlf var ikke splitter ny, men hun fikk den av en kamerat jeg har, som hele tiden bytter til det nyeste på markedet. Så den var ikke mye brukt. Broren til samboern skulle få låne den til han skaffet seg ny telefon selv, men det tok jo tid... Helt til han ødela datteren min sin tlf, da skaffet han seg ny på dagen omtrent. Så han kan hvis han vil.... sinne har nå gått over til fortvilelse her, har prøvd å få tak i fyren i hele dag igjen, men han gidder ikke svare, derfor holdt jeg nærmest på å sprekke av raseri istad. Han er så utrolig respektløs! Og samboer er tiltaksløs og sier bare at det ikke nytter å mase... Like dum han.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 23:43, hvorfor er det så rart? Hun ville jo bare være snill..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 "det første han greier" var kanskje litt feil formulert. Han greide fort nok å ødelegge den, blir vel mer riktig.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 neij altså, hvis han er sånn mot deg er du likedan mot han.. min erfaring er uansett hvor mye du prøver å hvor snill og grei du er så blir det aldri bra nok og det går galt uansett.. la han leve sitt liv. hvis han er så umoden som han er så får han reise sin egen sjø, det går bare utover han tilslutt når han sitter igjen uten noen. han kommer ikke til å bli bedre jo mer du maser eller prøver å prate. han kommer bare til å bli sintere. så la han være og konsenterer deg om ditt og dine. og aldri lån noenting til han igjen! mannfolk..!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 Er vel sånn det ender ja, og du har helt rett, han blir bare sintere og sintere, dvs. vanskligere og vanskligere. Han er vant til å få det som han vil, og sambo kommer til å fortsette og stille opp for ham. Jeg derimot skal aldri løfte en finger for den umodne drittungen igjen. Ikke at det kommer til å bry ham men... Syns bare det er utrolig synd for min datter å erfare dette så tidlig når hun var så snill at hun faktisk lånte ham sin telefon. Hun gjør nok aldri noe slikt igjen... ...helt utrolig hvordan noen kan få seg til å være! Han gadd ikke kjøpe dåpsgave til yngstedatteren min heller, han er onkel til henne og kom takket selvfølgelig ja til dåpsinvitasjon. Kom da uten gave. Er en herlig god svigerfamilie jeg har! >
Gjest Skrevet 17. september 2008 #14 Skrevet 17. september 2008 Dust er rette ordet ja. Pleier dere kjøpe bursdag eller julegave til han? Drit i det neste gang å kjøp en ny telefon til jentungen. Skriv et kort hvor du beskriver bursdagsgaven hans:)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #15 Skrevet 17. september 2008 ....og på hvilket grunnlag kan du komme med noe så dumt som at 9 åringer 'ikke er sånn'? Herlighet...jenta mi er faktisk utrolig til å vise omtanke og tenke på andre mennesker fremfor henne selv! Mennesker er forskjellige, og 9 åringer er også mennesker...:-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #16 Skrevet 17. september 2008 Tusen takk for et kjempebra forslag som jeg ikke har tenkt på) han pleier å få både bursdags og julegave fra oss ja, men ikke i år gitt...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #17 Skrevet 17. september 2008 Er du klar over at du beskriver en tilbakestående mann?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #18 Skrevet 17. september 2008 han er vel ikke direkte tilbakestående, bare totalt blottet for forståelse og empati, egoistisk til 1000 og litt for glad i alkohol som stadig forvandler ham til et agressivt monster. Litt for mange hjerneceller som har blitt drept oppigjennom. Da blir man sånn som svogeren min, hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå