prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 jeg synes det går så lang tid mellom hver gang jeg er på kontroll. kunne godt tenkt meg å være en gang i uke hvartfall fra ca uke 34. Vet at det bare å ringe vist man lurer på noe, men det blir liksom ikke det samme.annenhver uke er for lite syns jeg.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Det er ikke nødvendig med så mange kontroller dersom man er sunn og frisk, og ikke trenger ekstra oppfølging av en eller annen grunn. Fram til uke 24 var jeg hver sjette uke, etter det har det vært fire uker imellom hver kontroll fram til uke 36. Fra da av to uker mellom hver kontroll, og en uke mellom når/hvis en er på overtid. Men dette tilpasser de individuelt etter behov. Hvorfor ønsker du å være så ofte til kontroll? Bekymrer du deg mye, eller har du noen plager?
prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 17. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2008 bare en trygghet. Har hatt et kjempe fint svangerskap. er bare litt bekymret nå i det siste, om hun legger på seg normalt, ol. men nå er det ikke lenge til jeg skal på kontroll, så får spør å grave litt da:)
Girlygirl83 Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Skjønner deg. Men det er faktisk nok å gå hver 14.dag. De fanger opp det de skal da. Også er det jo selvsagt viktig at du følger med selv også, og tar kontakt med helsevesenet med en gang hvis du skulle merke noe unormalt.
AO3 Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Enig med Girlygirl. Jeg synes faktisk tiden mellom kontrollene (hver 14. dager) går utrolig fort, innimellom føler jeg at jeg springer til jordmor hele tiden! *hehe* Jeg skal begynne med kontroll hver uke fra og med neste uke (uke 36), men helt mot slutten skal jeg ha kontrollene mine et annet sted, og der har de bare annenhver uke fram til uke 40... Så jeg vil ha et litt merkelig mønster: Uke 34, 36, 37, 38, 40! Men uansett er dette mange flere kontroller enn de fleste har... Er man frisk og kjenner godt med liv, er det ikke behov for å dra til jordmor hele tiden. Da er det bedre å ta ekstra kontakt hvis man er bekymret. De har jo utarbeidet dette kontrollopplegget sentralt for at det skal være TRYGT, det er ikke tatt ut av løse luften. Det ligger nok faglige vurderinger bak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå