Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID! Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Av erfaring så har jeg denne gang kjøpt 3-4 plagg i str 50 og 5-6 plagg i str 56 + mange bodyer i str 50-56...! Sist gang kjøpte jeg kun i str 62 for jeg fikk besjed om at de vokste så fort og at mange babyer ikke brukte str 50 engang... Datteren min var 48cm og brukte str 50 i iallefall 5-6uker så jeg måtte jo kjøpe selv etter fødsel...er litt mer forberedt denne gang, for bare ikke håpe babyen er over 50cm da hehe:) Dere da, kjøpt mye i den aller minste str??
Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Hei! Storebror var 3300 og 50 cm lang så her brukte vi mye str 50. Har ikke kjøpt noe nytt i str 50, men mye i str 56. Hvis lillebror blir omtrent like stor sper jeg på med mer tøy etter fødsel. Men har ganske mye fint fra storebror. c",) Håper at de er omtrent like store ved fødsel. Ligger veldig likt på symfyse og fundus mål, men fødte 8 dager før sist og det har jo klart en betydning.
babyfrøken *mamma* Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Har inntrykk av at så og si "alle" babyer nesten uansett str har behov for å bruke str 50 en liten stund, så jeg har kjøpt inn klær i str 50 for en uke ca. Str 56 regner jeg med å bruke mer av, så satser på å ha fullt med klær til iallefall to-tre uker i den str. -men vasker ikke klart alt da, så hvis jeg bommer veldig kan jeg alltids bytte litt (",) Synes egentlig plaggene vi har i str 56 ser ganske "store" ut jeg, klarer ikke forestille meg en baby som går rett inn i str 62 iallefall!
Gjest Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Hmm, har vel ca en hemnes kommode full hehehe Har masse etter Natalie og har ikke klart å holde meg fra å kjøpe denne gangen heller *sukk* Vi brukte hvertfall 50 LENGE sist, så regner med at det blir samme denne gangen da hun i magen er estimert til å bli litt mindre enn snuppa..
mooimooi Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 har noen få skift i 50 etter storebror (han var 50cm og 3840 så han brukte ikke mye 50)... men junior er vel mindre, men har bestemt meg for å se hva vi får først og fremst har nok til noen skift ihvertfall, og mye i 56...
Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID! Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Hehe..nei str 62 er jo stort! Men jeg var jo ganske uvitende første gang da, handlet jo inn i str 62 og 68 for alle penga sist gang hehe..!! Og mami...Nathalie er sååå fint...det skal babyen vår hete hvis det er en jente igjen!
AO3 Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Jeg har ganske mye i str 50, og MASSE i str 56... Hvis dette blir en svær kladas på 4,5kg pga alle kanelbollene jeg spiser for tiden (dilla!), så blir det mye klær jeg ikke får brukt, for å si det sånn! Når det er sagt, synes jeg det er stor forskjell på størrelsene mellom de ulike butikkene. Lindex og Reflex sine klær ser f.eks. mye større ut enn H&M sine. Så det er ikke bare selve størrelsen det kommer an på, heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå