Gå til innhold

Har dere lammeskinn i sprinkelselngen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker lammeskinn i sprinkelsengen? Har hatt det i vognen, men nå som jeg har begynnt med dunposen i vognen la jeg det i sprinkelsengen hans. han har jo alltid likt og ligge p det, men de siste nettene har han sovet veldig dårlig. Prover og finne ut hvorfor...det kan selvsagt være tennene, han er også litt forkjolet, okeperiode eller hva som helst annet. Hmmm.....?

Spent på og hore hva hvordan dere innreder deres sprinkelsenger. Har dere lammeskinn? Dun dyner? Puter? hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første vinteren hadde vi lammeskinn og babydyne - funka fint, men måtte vri skinnet litt for hun "skled" med hårene og endte liksom opp i fotenden, hehe.

Skrevet

...men andre året kjøpte vi ullpysj og det følte jeg egentlig var en bedre løsning (hun sparket av seg dyna + har kaldt soverom, så noe måtte jeg ha).

Skrevet

her har dte hatt fast plass i sprinkelsengen. hun ble født nov 06, og skinnet måtte være i sengen og vuggen for at vi skulle og kunne legge henne fra oss. ellers våknet hun med en gang hun ble lagt ned. det samme hvis det ikke var i sengen, da våknet hun med en gang hun flyttet på seg fordi madrass var for kald...

hun liker nok å ha dte litt varmt oppi sengen mens hun sover, men det er kaldt/kjølig på rommet ellers da.

har bare tatt det ut et par mnd midt på sommeren. Nå har vi ikke lagt dte oppi enda, og håper kanksj evi slipper det, så hun ikke skl asove på det til hun begynner på skolen. hehe

men ber hun om det eller jeg merker hun sover dårligere ås tar jeg det oppi igjen:)

vo har forøvrig dundyne ( junior- har brukt det siden hun var 8mnd, sover best med stor dyne, selv om hun ofte sparker dn av da. og dunpute. da hun var baby hadde hn et lite rede oppi der, men sammenrullende helsetepper inntil hodet og inder rompen;) )

Skrevet

Ettersom det er varmt inne hos guttene på vinteren også sover de med vanlig dyne og pute begge to, ingen skinn. Storebror har riktignok en dunpute (stor) fordi han svetter sånn når han sover. Og den puta skal transportere bort fuktigheten....

I vogna derimot har jeg skinn og siden vi ikke har begynt med pose enda, er det greit å ha noe varmt i bunn. hender jeg har skinn under voksien også jeg da, for å ha noe ektra å ligge på.

Skrevet

Ikke skinn hos oss nei. Føler at det blir for varmt...

Her har vi madrass, laken og dyne:) Vanlig juniordyne (hun er 13 mnd). Har ikke hatt noe annet da hun var mindre heller. Bortsett fra vognbagen da hun var nyfødt.

Skrevet

Lå på skinn i senga når hun var baby, nå syns hun det er nok med dunpute og dundyne.

Skrevet

Sønnen min på 2 år har hatt lammeskinn i senge fra dag 1. Virker som han trives godt med det, så da har det bare blitt en vane å ha det der. Men vi har også innimellom brukt overmadrass i merinoull. Soverommet hans er ganske så kjølig, og han sparker av dyna, føles derfor godt å ha noe varmt oppi hos han.

Skrevet

Vår sønn ligger også på skinn- tror ha sover godt på det- men har ikke tenkt noe på det.... annet enn at han i begynnelsen da han sov på det våknet og var tett i nesa- slimete i halsen og hostet... og så ble han alltid bra i løpet av dagen.. og da jeg tok og ristet dette skinnet- var det fullt av støv.. og sikkert dritt- Vi hadde vasket det - men tydeligvis ikke godt nok.. så det har vi gjort nå- og jeg tror det funker.. men vet ikke-

Vi har også veldig kaldt rom på natten og da er det bra med ull- men førstemann sov på vinteren med hel ull- eller vatt"dress"- Det fungerte som en kule..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...