Gå til innhold

Hvorfor er ikke folat gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legetimer, helsesjekker og annet er gratis, sponset av staten for å forsikre seg at barna har det best mulig, men folat må en betale for... Jeg synes det er litt rart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folat er noe som anbefales, men ikke noe du MÅ ta... Noen anbefales å ta jern og/eller omega3 mens de er gravide også. Det er jo heller ikke gravide.

Heller ikke urinprøveglassene du må kjøpe på apoteket.

Legene er jo ansatt av stat/kommune. Men det er jo private bedrifter som produserer folat-tablettene.... så jeg klarer å forstå det.

Skrevet

Fordi det er et kosttilskudd, aldeles frivillig å ta, på ingen måte obligatorisk.

Kan jo si det samme om alt av vitaminer og omega3 også, det er helt opp til deg om du vil ta det, ser ikke hvorfor staten skal betale for slikt..

Skrevet

Hvorfor skal alt være gratis?

Folat, er som nevnt over her, helt frivillig å ta.

Skrevet

Ingenting er gratis, ting betales gjennom skatter og avgifter.

Jo mer som skal være "gratis" jo mer må vi betale til felleskassa.

Så jeg synes det er like greit at hver og en betaler de få kronene Folaten koster....

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er naturlig at de gravide selv betaler for folaten.

Men faktisk får vi jo gratis tran da (Dersom man vil ha flytende, jeg takker alltid nei, og kjøper kapsler i stedet da)

Og her får vi gratis prøveglass også, og hver gang vi leverer inn, får vi nytt rent. (Men det er vel sikkert vanlig for dere som må kjøpe første glasset også da)

Men hadde man måtte betalt for legetimene, hadde nok antall legetimer vært redusert ganske mye. Og det er jo ikke alltid heldig, selv om i mange tilfeller er det bra at man sjekkes så ofte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...