Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Vi må kjøpe ntt bilsete til junior snart, da det begynner å bli trangt i det han har. Er det noen som har tips om et godt sete (og helst har gjort det bra i sikkerhetstester o.l). Han er 10kg og 6,5mnd. Det hadde også vært fint om dere gir tips om seter som IKKE passer inn i bilen... Det er en Opell Astra 97mod.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 hts besafe combi-setet vårt passer både i astraen vår (99-modell) og i vectraen Det setet har vi vært kjempefornøyd med til eldste, og det står nå og venter på at minsta skal vokse i fra babysetet sitt
Gjest irismor Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Vi har en opel astra stasjonsvogn 2007 mod. Ikke stor plass i baksetet der i hvertfall. Og bakovervendte seter kan man bare glemme. Men vi har et britax sete (fremovervendt). Det setet hadde vi før samboeren fikk ny firmabil, heldigvis. Det enkleste hadde vel vært å ta med seg bilen (kjøre til) butikken og be om å få prøve setet dere ønsker i bilen.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 ikke plass til bakovervendt?? Vi hadde combi-setet bakovervendt. Men vi har forresten ikke astra st.vogn, vi har coupe (tror jeg det heter..)
-carina- Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Vi har Astra stasjonsvogn og BeSafe Combi bakovervendt. Det går bak passasjersetet, men passasjersetet står da nesten i fremste posisjon... :o/ Så det går jo det om man ikke har så store passasjerer. Kan ikke ha det bak føreren, da har man rattet "i magen"...
Gjest irismor Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Skal jeg ha plass til bena så er det ikke mye plass bak meg. Og jeg er ikke akkurat noen basketballstjerne. Jeg er 167 lang, bak samboeren er det ikke plass. Han er 184 lang og da sitter jentungen og sparker ham i ryggen.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 17. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2008 Ja det er dette setet jeg har enkt litt på, men vet at det blir trangt. Hverken jeg eller sambo er særlig lange, så det burde gå greit... Hva er forresten den bøyle-tingen som sitter fast på setet? Den metalltingen?
-carina- Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Når setet står bakovervendt så er det den som "står i mot" ryggen på baksetet i bilen, sånn at setet blir stående helt bom fast... Det går helt greit med ett sånt sete i en Astra, jeg er 1.72 og sitter greit, men ikke veldig komfortabelt... Men vi har fått en liten en til og nettopp kjøpt ny bil siden vi skal ha to sånne seter. Kan ikke ha det bak føreren!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 den metaltingen er en sikkerhet som gjør at setet ikke vil tippe mot seteryggen ved en kollisjon når det står bakovervendt. Når setet står fremovervendt, tar man av den dingsen.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 17. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2008 Ah! I see Hehe. Hvor mye koster forresten dette setet? Noen som vet om det er billigere å kjøpe det i sverige? (skal dit til helga skjønner dere...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå