Thea Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Skal i bryllup til svigerinna mi snart, og er veldig i tvil om vi skal ta med datteren vår på snart 2,5. Har og en sønn på 5 mnd. Vi er alle invitert og barna velkomne, men jeg er i tvil om hun klarer å sitte i ro til vi har spist forretten... Veldig aktiv med andre ord... Det kommer noen få andre barn på samme alder og eldre. har lyst til å ha henne med - hun er en viktig del av familien, men blir det bare stress og hvor mye glede får hun av å være med? Erfaringer?
Koala *g07* Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Har ikke erfaring med å ha med meg selv, men tror jeg faktisk hadde valgt å la være. Av den grunn at jeg vil selv ha mulighet til å kunne kose meg litt ekstra uten å måtte evt fly rundt etter barn. Om jeg skulle hatt de med, kunne det kanskje vært en idè å ha med barnevakt som kunne avlaste litt. Vet dette har vært brukt i bryllup jeg har vært i.
*Andreapus* Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Som regel har de egne lekerom til barna da.. Det hadde de hvertfall hos venninna mi, ganske greit, sønnen fikk gå fram og tilbake som han ville, akkuratt som de andre barna. En av de litt eldre barna passet på.. Og på rommet hadde de madrasser, spill, filmer og leker.. Hør med brudeparet og spør om de skal ha noe sånt da.. Vil og legge til at i dette bryllupet så var det kun drikke til maten, (fri bar senere.. men da var de små dratt..)
pinglo Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Heisann. Jenta mi er 17 mnd, og vi hadde henne med i ett bryllup for 2 uker siden. Aldri om jeg tar med en sånn liten aktiv frue i ett bryllup igjen. I kirken satt hun å klappet å sang for full hals (flaut), etterhvert så skulle hun ikke sitte i ro. Skulle bare løpe rundt. Da tok jeg henne med utenfor. Når vi kom til fest lokalet, så gikk alt bra, frem til maten ble servert. Satt i ro i 2 min, sånn at hun fikk plukket litt på maten, også var det full rulle igjen. Sambo hjalp ikke til, så det var jeg som måtte løpe rundt å passe på hele tiden. Fikk ikke med meg taler/sanger eller kjans til å nyte maten. Så for meg var det bare stress, og vil ikke ta noe barn med meg igjen, før de vet å sitte i ro når de skal.
Thea Skrevet 17. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2008 Lekerom er sikkert en god ide. Det skal ikke være alkohol så det blir ikke noe problem, men hun må nok sove mens vi er der. Litt usikker på lokalet ift det.
alvis Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg var i bryllup i juli i år og hadde med meg min gutt som nettopp blitt tre og lillebroren som da var 9 mnd. Jeg var kanske stresset over dette men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Vi måtte ta baran med siden hele familjen var invitert ( det var min manns bror som giftet seg) og de var så pass langt vekke at vi måtte bo to netter på hotell. Gutten vår er veldig aktiv men han klarte seg bra under middagen. Vi hadde pauser mellom rettene og var ute og sprang litt. Han likte seg veldig godt og fikk masse oppmerksomhet. Lillemann sovnet alrede ved 19 tiden og sov i vognen sin.
alvis Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Men alltså.....hadde bryllupet vært her i byen hadde jeg nok ikke tatt med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå