babyfrøken *mamma* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Er alt kjøpt inn? Og har dere vasket og gjort istand klærne etc til babyen? Og ikke minst; er fødebagen pakket? (",)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg er i uke 34 Har kjøpt ei Simo kombivogn og ei Carena tvilling/søskenvogn. Har en på 1 år og 4 mnd,og har endel utstyr etter han,som stellebord,klær,badebalje osv osv,men mangler seng,madrass og vognpose foreløpig... Ellers har jeg ikke gjort istand noenting... Ikke vasket klær,ikke pakket bagen. Haster ikke heller. Har ingen planer om å føde enda:-)
Gjest Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Jeg er i uke 34 nå og andregangs. Har derfor det meste av utstyret klart allerede. Seng, vogn, vippestol, bilstol og badebalje er i orden. Ny dunpose fra easykid kom i posten i dag, da storebror skal beholde sin litt til. Noe av storebrors tøy er vasket og noe er nyinnkjøpt (vasket dette også). Har i tillegg kjøpt nye lammeskinn til vogn og seng. Mangler å legge frem stellematte på badet, og noe småting som ammeinnlegg, amme bh, kluter etc. Har noen uker igjen så skal få kjøpt dette etterhvert. Fødebagen er ikke pakket, men har laget liste om hva som skal oppi. Hadde ikke denne klar sist heller så mannen måtte pakke det siste på listen da jeg fødte 8 dager før termin. Nå er det ventetiden om dagen... noen uker til med jobbing også permisjon C",) Masse lykke til videre
☆twinkle twinkle Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 jeg er i uke 35..har det meste klart..vil ha litt flere sparkebusker i strs 54 62..Og så må jeg finne den babyputa som jeg har kjøpt..den er her et sted Ellers står senga og alt klart ja Meen fødebagen er nok ikke klar.. Jeg planlegger hva som skal oppi og har kjøpt ammeinnlegg og bind ... Gleder meg sååå masse nå! Hvordan ligger du an da?
Sina med Sprellings Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Nå tror jeg alt er handlet inn bortsett fra bleier og ammeinnlegg. Nesten alt er vasket og lagt på riktig sted:) Er 35+2 i dag, og lurer litt på hva jeg skal finne på de siste ukene... Føler det er en stund igjen ennå. Men fødebagen er ikke pakket enda, men jeg har i det minste tenkt ut hva jeg skal ha med.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg er 35+2, men skal ta ks så ca tre uker igjen maks.. Har (handlet idag) nå klart dette: Vogn Bilstol Stellebord med badekar Vippestol Lekegrind (har bestilt) Vugge (famile arv, mangler madrass) Sprinkelseng med dyne og trekk ammepumpe gulpekluter klær nok til å klare meg de første dagene etter hjemkomst. Ingenting av dette er klart, men blir jo en del dager på sykehus så får mannen gjøre i stand alt om noe skulle skje akutt før. Ellers er planen å gjøre alt klart disse siste tre ukene.. Skal kjøpe meg dette til også før fødsel: bleier helsetepper (på princess) vaske kluter en dyne til vugga. (har til vogn og sprinkelseng) En del av utstyret hadde jeg fra før etter de andre barna. Noe er nytt.. Skal bruke disse siste tre ukene å gjøre siste forberedelser. Jeg skal også pakke fødebagen. Har skrevet en liste over hva jeg vil ha med meg i føde bagen.. Føler jeg har veldig mange planer, veldig mye å gjøre på veldig kort tid.. Men er nok fordi jeg har så mange planer rundt om i huset som jeg ville fått gjort ferdig før bebis kommer..
babyfrøken *mamma* Skrevet 17. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2008 Jeg er 33+4 idag, ifølge ul termin, men den er jeg 100% sikker på er feil, så jeg er mest sannsynlig 34+4 (jm var enig i at det nok er sannsynlig etter vekstestimering for to uker siden, hehe) Har ganske kontroll, det meste er i hus, er førstegangs, så shoppingen har vært formidabel *ler* Mangler bilstol, badebalje, babycall, brystpumpe og flasker (har tenkt å amme, men vil ha dette mtp pappan), samt littegrann klær i nyfødt og str 56, men mine foreldre skal til New York neste uke, så de har lyst til å kjøpe inn resten av klærne der ;o) Alt annet er på plass tror jeg, men har ikke vasket eller gjort klart noenting. Tenkte å begynne så smått i neste uke, er tross alt ganske mye som skal vaskes og strykes (",) Fødebagen er ikke pakket, men har begynt å kjøpe inn det jeg skal ha med, liker å ha alt av shampo, dusjsåpe, lotion etc nytt til sykehuset, så jeg slipper stresse med å huske å "sanke sammen" alt jeg skal ha hvis noe plutselig setter igang. Masse lykke til alle sammen (",)
Lotta med novembergutt Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Jeg er 33+3 og har vel egentlig handlet inn det meste, men føler jeg mangler en del viktig; -base til bilstol -kommode til klær (skal pusse opp en jeg har fra før) -stellebord -nytt trekk til kurv - må antagelig sy dette selv, så det kan ta tiiiid! Fødebagen er ikke pakket, men jeg har skrevet en detaljert liste over alt som skal med. Har så vidt begynt å vaske litt klær, håndklær, sengetøy og gulpekluter, men kun til den aller første tiden. Så tar jeg det andre som det kommer. Alt av klær (til mange måneder fremover) er handlet inn, så mangler ingen ting der Men selv om alt er kjøpt inn, så er ingen ting pakket ut. Sprinkelseng, dyner, pledd, klær, vong, osv - ALT står i orginaleskene/posene sine enda. Føler at jeg fortsatt har god tid
Gjest Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Har vel stort sett alt trenger litt ting til meg selv som skal med i fødebaggen bare og litt annet småtteri. Er i uke 34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå