Gå til innhold

Jeg er visst helt manisk.. Flere??


Gjest

Anbefalte innlegg

I lang tid nå har jeg kjent på en enorm trang til å bli ferdig med alt.. Ja, alt mulig rart. Jeg har pusset opp to rom, tinet av fryseren, plukket masse bær og fryst ned, bakt masse og fryst ned, ordnet babytøy og babyting så det meste er klart. Jeg har startet opp med mine to fritidsaktiviteter, og følger opp to barn på 8 og 11 med skole, møter, lekser og aktiviteter. I tillegg er jeg i jobb, og stresser noe alvorlig med å "bli ferdig" - hva nå det i himmelens navn betyr i min jobb. Blir jo aldri ferdig med ting uansett..... Nå har det klaffet sammen med innføring av nytt datasystem, slik at stresset er verre enn noensinne. Jeg klarer ikke å slappe av og tenke på meg selv og babyen i stor nok grad. Det er fryktelig slitsomt, og jeg kjenner på meg at det ikke er en gunstig situasjon. Jordmor er svært forståelsesfull, og hadde jeg sagt dette til henne, hadde hun fått meg ut av jobb fortere enn svint. Jeg bare ikke, for jeg må følge planen min, og det er å bli "ferdig".. Jeg har hele tiden hatt som mål å være i jobb frem til permisjonen starter, og det klarer jeg bare ikke å endre på. Det er nå bare 2,5 uke igjen til min permisjon starter, og det skulle liksom bare mangle at jeg ikke skulle holde løpet ut. Men jeg kjenner at det ikke er min fornuft som styrer, men min "mani". Og jeg er vanligvis en ganske avslappet person... Noen som kjenner seg igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriv er veldig vanleg. Blir kalla "redebygging" på norsk, "nesting" på engelsk. Hadde det veldig sånn sjølv i slutten, før eg fekk permisjon (har termin 27.9) - fiksa og ordna og styrte og jobba meir enn 100 prosent. Fortsatte første permisjonsveka også, med oppussing og nedvasking og styr, men no - ni dagar før termin - slappar eg godt av.

 

Syns ikkje du skal bekymra deg, eg. Så lenge du kjenner liv i magen, har nok babyen det fint. Og så får du jo permisjon snart, og då kan du gleda deg over at masse i huset allereie er gjort og at du har gjort god innsats på arbeidsplassen før du forsvann. Kanskje legga inn litt meir kvile og avslapping og nedroing då?

 

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...