Gå til innhold

Noen som har katt?

Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har katt, men er så redd for å kose henne nå når jeg er gravid, etter jeg har hørt av andre jeg må være forsiktig.... Hvor forsiktig må man være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har katt og hund,og koser med dem når de vil jeg.....det jeg er forsiktig med er kattekassa og at jeg er flink til å vaske hendene

Skrevet

Oki:o) Bare la sambo tømme kattekassa da.... Trodde liksom det var farlig å ha katt jeg nå.. stakkars, hun ligger jo ved siden av meg om natta også...

Skrevet

Jeg har to katter. Det sies at de farlige bakteriene smitter gjennom avføringen, og må inn via munnen vår, slik at det viktigste er at man holder seg unna kattedoen, samt at man vasker hendene jevnlig. Jeg koser med dem som før, men 'smasker' nok ikke så mye lenger, og vasker henda etter en kosestund. Og samboeren min har nå ansvaret for dokassen:)

Skrevet

Er ikke så farlig som man tror. Det er liten risiko for å bli smittet av Toxoplasmose i Norge. Men greit å vaske hendene når man har vært borti kattedoen :) Det gjør man jo uansett. Men i Sverige og nedover sydligere strøk er det mye større smittefare.. Der bør man holde seg unna katter når man er gravid.

Skrevet

Forstår hvordan du har det :) jeg har hørt så mye om disse greiene at jeg nesten ikke har rørt den fine pusen min i det siste... stakar pusen som er vandt med kos dagen lang... har forstått nå de siste dagene at håndhygienen og å ikke være borti kattedoen gjør smittefaren liten, vi tok bort kattedoen så nå får pus gjøre sitt ute, men ellers er alt normalt :) må nesten kjenne litt på det selv tror jeg :)

Skrevet

Vi skal passe en innekatt frem til januar, og ble litt bekymret når en venninnde sa jeg ikke burde ha henne hos meg. Så gikk inn å leste litt, fra nå av er det samboer som tømmer kassen ;)

Koste og klappet masse på henne før jeg ble gravid, nå har jeg ikke lyst lenger. Kanksje fordi jeg synes hun er litt ekkel, stakkars katt, hun kan jo ikke noe for at jeg har en ekstra god luktesans nå. Blir skikkelig kvalm når katta har vært på do!

Skrevet

Jeg har også 2 katter;) bekymrer meg ikke for dette viruset så lenge man praktiserer vanlig renslighet! Man tømmer jo ikke kattedoen med hendene og putter de i munnen etterpå;)

Skrevet

Hahaha, nå måtte jeg le litt for meg selv, så det for meg!:) Usj, hehe:)

Skrevet

Jeg har en venninne som har jobbet som kattepasser, og besøkt opptil 10 katter hver dag - stelt dem, renset kassa og foret dem- gjennom hele graviditeten. Ikke det minste farlig, så lenge man passer på å vaske hendene.

Skrevet

Kos deg med pus uten bekymringer du! :) Jeg passer på å vaske hendene etter å ha tømt dokassa, men tar ingen forholdsregler ellers. Sjansen for å få toxoplasmose på denne måten er minimal uansett... mye større sjanse med rått kjøtt eller jord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...