solemio Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 i et litt lysere toneleie..... Har akkurat vært og hørt en barnehagegruppe synge sanger. Kjempesøtt det, men hvorfor skal støtt personalet legge sangen i et mørkt leie som passer for voksne, sånn at barna ikke har sjanse til å henge på sangen, og det bare blir brumming? Og hvordan sier jeg det til dem?
blond Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Du har et poeng der. Finnes det ris og ros-kasse? Ellers må du bare gi de et hint.
Raych Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Her er det motsatt problem:) De legger sangene veldig lyst, så det blir bare pipingen på toppen:)
metaMORfose Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Det er mitt inntrykk også, at barnehagene legger seg lyst. Intonasjon er viktig for unger, så jeg ville trodd at de fleste pedagoger var bevisst på dette. Men på den annen side har jeg selv sittet der med gitar og pipestemme foran en foreldregruppe, og selv om det er jobben min, så er det fristende å synge en egen sang så de kan høre at jeg kan synge og ikke er en pipete og skjærende pedagog. )))))))
piano♫ Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Helt enig, Solemio. Det må legges i et toneleie som passer barna - og det er en god del høyere enn den gjennomsnittlige pedagog eller assistent, vil jeg tro ;-). Dirigerer selv et aspirant- og barnekor, der gjelder samme greia. (hilsen alt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå