Gå til innhold

Hva gjør dere med kvalmen?


bubby

Anbefalte innlegg

Jeg er 7 uker og kvalm hele dagen, det er veldig vanskelig på jobb, særlig da jeg ikke vil fortelle det enda. Jeg må spise hver time for ikke å kaste opp, dermed fyker kiloene på og det blir vanskelig å skjule igjen. Ellers er jeg kjempetrøtt. Hvilke triks har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg sover masse.

 

Forrige svangerskap sov jeg omtrent hele tiden utenom jobb :). Og spiste mange små måltider...mest mariekjeks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sover mye, legger meg 2130 og sover hele natten. Sover også en time når jeg kommer hjem fra jobb ( etter at jeg har spist), da må jeg ha vekkerklokken på!! Men det er slitsomt å være så dårlig på jobb, klarer ikke å konsentrere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulerøtter hjelper meg nå....

 

ellers blåbærsaft,rizt kjeks....tyggis er også noe jeg bare må ha noen ganger....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg har blitt sykemeldt... er SÅÅ kvalm, kaster opp. Så det jeg gjør nå er å sove fra kl 22 på kvelden, til kl 12-13 på formiddagen (selvsagt med mange ganger opp å tisse: ) Rart jeg klarer å sove så mye, vanligvis trenger jeg lite søvn.... Men nå er ALT snudd på hodet. Det å ligge stille er best for kvalmen.

 

Det som hjelper meg er:

grønn Farris (Bris), appellsiner, grapefrukt, loff med Kavli Magerost, kokte lett saltede poteter (varme og kalde) og kokt ris. Fyser liksom på noe jeg ikke helt vet hva er ennå, rere greier: )

 

Hååååper kvalmen gir seg snart..... Sender masse gode tanker til alle dere kvalme der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bris, potetskruer og eplejuice iblandet vann.

 

Orker ikke spise noe. Går greit med knekkebrød med brunost på til frokost, men orker ikke å se vanlige meieriprodukter lenger.

 

Mannen min driver nå og lager i stand pommes frites og fiskepinner til meg, for å se om jeg kan få i meg noe... Blir bare mye mye verre når jeg ikke spiser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere jenter som sliter med kvalmen

 

Lakris kan hjelpe. Det vet jeg dem deler ut på danskebåten i ruskevær. SÅ jeg har nå gått til innkjøp av lakris:-) føler det hjelper litt men kan jo være innbilning. Men, jeg er ikke mye kvalm da.

 

Ellers er jo farris blanda med eplemost noe dem anbefaler når en har omgangssyke, så kanskje det og er et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender gode tanker til alle dere andre kvalme, håper vi snart møter bedre tider :)

Jeg spiser også litt og ofte, mest går det i tørre knekkebrød (eller med leverpostei) og en og annen Ritz kjeks. I morgen skal jeg faktisk kjøpe sånn armbånd, er jo verdt å prøve tenker jeg. Leste tilfeldigvis en undersøkelse i dag der det faktisk viste seg at det fungerte. Hadde vært deilig om det bare hjalp litt, utrolig slitsomt på jobb om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser hele tiden for å holde det i sjakk.Sjokolademelk og knekkebrød eller brød med ost(helst gredderost)er noe jeg har fått dilla på... men har kjøpt inn all mulig slags kjeks som jeg kan ha litt imellom måltidene og på nattbordet.kan våkne midt på natten at jeg er så sulten så jeg nesten kaster opp,og da er det godt å ha noen kjeks..hehe

Så i dag skal jeg på apoteket å kjøpe armbånd ja,men da er det viktig å få satt den riktig for at den skal fungerer så da må jeg til en naturterapaut eller en akupunktør som har peiling på punkter i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap slet jeg med fryktelig kvalme og hadde oppkast i fire måneder. Nå venter jeg jo bare på at det skal kicke inn igjen, men det er jo lov å håpe at det ikke kommer. Er bare i uke seks.

 

Men: det jeg gjorde var å kjøpe noe som kalles SEA BAND. Det er akupunkturbånd som du har på begge håndleddene (under skjorte el genser - så ingen ser det;o) Det er kuler festet til et stramt tøybånd som du gnor på når du kjenner kvalmen nærmer seg. Da aktiverer du punkt som skal redusere kvalmen.

 

Det er ingen mirakelkur, men jeg følte at det tok et par av toppene og var til god hjelp! Om det så bare er psykisk -er det jo kjekt med alt som hjelper! Hvis jeg blir kvalm igjen nå, er det rett på igjen. Dere får tak i disse på større helsekostbutikker og på enkelte apotek.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...