Gå til innhold

Noen med ca 23 mnd mellom barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

venter nr to i desember, så da blir det 23 mnd mellom.. veldig spent på hvordan det blir.. regner med at det blir hektisk, men også morro.

Hvordan syns dere det har gått da? Hvordan er hverdagen? Jeg skal ha storebror hos dagmamma 2-3 dager i uka, ellers hjemme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har 22 mnd mellom de 2 siste. Egentlig helt perfekt:) Aldri vært sjalusi her i huset, men det var deilig når eldste begynte i bhg.

Skrevet

yepp. exact 23 mnd ml mine eldste. Men de begynner jo å bli store nå. Snart 6 og 8 år.

ALt gikk supert. De har hatt fantastisk mye glede av hverandre, og har det enda. Bestevenner, med en enorm kjærlighet for hverandre. Jeg var hjemme med de begge til minsten var 1 år, så begynte de i barnehage.

Minste min ble født med hjertefeil da, så det første året var relativt tungt, jeg var konstant på sykehuset de 3 første mnd og fikk veldig dårlig samvittighet overfor eldstemann som var hjemme hos besteforeldrene. Etter å bare ha vært oss i nesten 2 år, ble hun plutselig plassert hos dem når vi sku på sykehuset, og det synes jeg var fælt.

Skrevet

Vi har ca 20 mnd mellom. Synes det har gått veldig fint, men ville ikke hatt tettere. Storebror klarte så pass mye selv da babyen ble født, i tillegg til at han forstod ganske mye. Forstod at han måtte vente når babyen fikk mat, selv om det ikke alltid var så gøy.

Vi har hatt full barnehageplass, noe jeg var veldig glad for i starten. Det er slitsom å være mye oppe på nettene, amme mye (og lenge hver gang) og i tillegg ha en unge på under to år som krever sitt, vil ut, leke med mamma osv...

Men hvis du skruer ned ambisjonen kraftig og bare tar alt som det kommer, så går det nok veldig bra! Jeg sa nei til mange avtaler i starten, bare for å bruke tid med barna. Heldigvis fikk vi en baby som sov mye, og kunne derfor gi storebror masse oppmerksomhet. Muligens derfor han ikke har vært sjalu.

Nå er lillesøster 9 mnd og de koser seg sammen. Hun elsker å leke i nærheten av han, og han passer på henne (at hun ikke spiser kattemat f.eks...hehe..en dag stod han og holdt henne fast i hetta i jakken, mens han ropte på MOOOOOOR. Knærne hennes bare spant og spant på gulvet mens hun prøvde å komme sge fram med åpen munn...hehe..festlig...)

Jeg er veldig glad for at vi har de så tett, men klart det er hektisk! Men en må bare innfinne seg med at i en periode av livet så er en kun mor. Det er et lite offer når en har to friske barn!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...