Gå til innhold

ER dette lovlig da??

Herlige barn har jeg fått

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et foreldrepar med 2 barn har ikke lenger råd og betale husleie der de nå leier, så i dag møtte min mann dem på sportsbutikken og de var og kjøpte seg lavvo som de nå skulle bo i til økonomien ble bedre.

Synes synd på ungene, men faren sa de skulle dusje og slikt på jobben hans etter stengetid. Synes ikke det hørtes forsvarlig ut og skulle bo i en lavvo til i januar som han visstnok hadde nevnt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det høres jo ikke bra ut. Finnes det ikke en billigere leilighet å leie da? Stakkars folk.

Skrevet

Er det sant? De kan da få støtte på sosialen el! Høres nesten ut som om de er eventyrlystne synes jeg.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Hvis de har et sted og sette opp lavvo er vel det helt greit? Mange som har gjort det før dem:)

Skrevet

Deburde vel heller fått hjelp før det gikk så langt.

Men når det er sakt så er det lovlig ja, og det kan også gjøres til en fin opplevelse hvis man vinkler det på rett måte fra foreldre sin side. Jeg hadde ikke likte, men det finnes jo de som elsker kampingliv og godt kunne levd lenge i ute i det fri i telt......jeg er gift med en slik.

Skrevet

Nei nei det er ikke tull de har sagt opp avtalen med huseierne der de nå bor. Til helgen flytter de i skogen. Vil ikke oppgi hvor dette er, men jeg tror ikke denne mannen ville komme til og lyve. De har før gjort endel merkelige ting, men dette synes jeg ikke noe om ettersom de har barn sammens med seg. Hvordan skal de få vasket klær? lagd skikkelig mat?

Skrevet

Kom i snakk med ei på bussen i sommer som nettopp hadde flytta til byn. De var blitt lovt å få leie en leilighet, men da de kom med flyttelasset fikk de beskjed om at leiligheten var utleid. Så de bodde da i telt på en campingplass, hadde ei jente på 10 mnd

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lovlig? Og kanskje ungene kommer til å elske det?

Jeg har vennepar som bor med 2 små barn i en relativt liten båt, det går helt fint det.

Det finnes vaskerier for å vaske klær.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ved siden av campingvogna til bestemor, er det ei dame som bor med 2 barn, sånn intill videre.....

Skrevet

Han tullet ikke liksom...? Altså samer bor jo i lavvo..men likevel..uff

Skrevet

Huff! Det hadde aldri gått for meg! Men hvis de er naturmennesker og liker det, så går det nok fint.

Skrevet

Meesah; samer bor ikke i lavvo nå lengre altså ;)

Skrevet

Samer bor da ikke i lavoer!! Jeg blir faktisk litt irritert når folk uttaler seg om ting man ikke vet noe om.

Skrevet

kanskje de rett og slett bare er litt Erlend Loe inspirert?

Skrevet

De hadde sikkert kunnet bo hos noen i familien eller venner hvis de ville det..? Kanskje er de bare villmarksfolk? Synes ikke de er så supersære som mange av dere skal ha det til, men at de har valgt en interessant løsning på bosituasjonen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...