♥♥♥ Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 oppdaga først litt blod i trusa kl. 1315. ringte legen, og fikk beskjed om å ligge. lå frem til halv seks ca, uten at det kom noe mer. satt så og spiste i 5- 10 minutter, og da kom det litt på papiret igjen. ikke noe i do og ikke noe i trusa... er minimale mengder... men- blir urolig, særlig siden jeg har hatt 2 SA i des.-07 0g april-08. hadde ømme, tunge bryster ett par timer før blødning første gang, og hatt litt stikkinger i magen etter første blødning, så håper det kan gå bra....!! fått time på ahus i morgen kl 0930. blir lange timer dit gett... noen som har noen erfaringer med det samme hvor alt har gått bra?
Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Da jeg var 7 uker på vei, så hadde jeg det sånn som du beskriver.. Først litt blod, så opphold, og så litt igjen.. Minimale mengder, men nok til bekymring! Fikk komme inn til ul, og der så vi hjertet slå! Nå er jeg 29 uker, og babyen har det bra! Det var visstnok "vanlig" rundt uke 7, sånn pluss minus, uten at det gjorde noe... Men jeg vet ikke hvor langt du er på vei? Ser det står april spire, så du kan jo være rundt der? Ønsker deg masse lykke til i morgen! Skjønner du er bekymret, spes siden du har hatt sa før... Krysser fingrene for deg! Ta det med ro og slapp av til i morgen!
attpåklatt 75 Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 når jeg var på vei med nr to, hadde jeg skikkelige blødninger på selveste morsdagen. var ca uke 9. var helt sikker på at det hadde gått galt, og ble ordentlig deprimert.. 29 uker senere kom det en stor gutt på 4190 =) håper du er like heldig, kan tydeligvis gå bra. lykke til!!!!
Gjest Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 du skriver ikke hvor langt du er på vei. jeg blødde ganske mye i uke 12 over 3 dager. 1 dag med friskt blod og 2 dager med brun gugg. det gikk helt fint og er 27 uker i dag. men jeg fikk komme i UL med en gang, så jeg slapp å være så veldig nervøs. men jeg har ikke hatt noen MA eller SA noen gang, så det har jeg ikke noen erfaring med. Håper alt går bra for deg:-)
♥♥♥ Skrevet 17. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2008 jeg er 12+2. vært 2 tidligultralyd 2 ganger denne gangen da jeg var 7+2 og 10+1, og så hjertet slå begge ganger, så da er det jo statistisk sett svært liten sjans for at jeg mister denne gangen... takk for beroligende ord- suger de til meg!!
mammapusen Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg våknet en natt med styrtblødning (kom masse blod), var overbevist om at nå var det over. (Fikk beskjed fra legen på legevakta også om at det mest sannsynlig hadde gått galt!!). Kom på sykehuset til ultralyd neste morgen og fikk helt sjokk når hun sa at hjertet slo og ungen så helt fin ut! Hadde mistet en bit av morkaka. Da var jeg 13 uker på vei. Nå har det gått 3 uker og alt ser ut til å gå bra! Slapper ikke helt av enda, gleder meg til ny ultralyd om ett par uker, sånn at jeg kan se at det fremdeles går bra! Lykke til!
Storegull og lillegull i magen Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Jeg har hatt endel blødninger.. Da jeg var i uke 7 sprakk en cyste, jeg blødde og hadde vondt i magen.. Var på ultralyd i uke 7 og 10, men alt så bra ut.. Så har jeg hatt to små blødninger, bare litt på papiret når jeg har tørket meg.. Jeg fikk beskjed av legen om at jeg har en lettblødende livmor.. For et par uker siden skjedde det igjen, men da ville det ikke gi seg.. (jeg var 25 uker) Det begynte på onsdagen med blod i papiret (slik det pleier), men denne gangen var det litt der neste gang jeg sjekket.. Så fikk jeg en blødning på torsdag, da fikk jeg for første gang blod i bindet etterpå.. Så på fredag kom det litt blod igjen da jeg tørket meg.. Jeg ringte da til sykehuset.. Fikk time til undersøkelse.. Jeg ble sjekket og kunne velge om jeg ville ligge til observasjon eller dra hjem.. Jeg dro på bursdagen til tanta til ungen min, men dro tilbake til sykehuset senere på kvelden pga magesmerter.. Jeg hadde blødning både på lørdag og natt til søndag.. .. Jeg fikk lungemodningssprøyte (noe de gir alle som blør eller har rier i ukene 24-35) Jeg lå på sykehuset til observasjon til mandag. Da tok de ny ultralyd, og jeg fikk dra hjem.. Har ikke bløldd på over en uke, men tar det veldig med ro.. Jordmor på sykehuset fortalte meg at det var damer som hadde blødd mye mer enn meg, fylt et helt bekken.. Og de barna hadde overlevd.. Vet ikke hvorfor, men jeg hadde en indre ro om at det ikke var noe farlig.. Det som stresset meg mest var at de ga meg lungemodningssprøyte.. Følte at det ikke var nødvendig, siden jeg ikke trodde ungen ville komme.. Men hadde den kommet er det jo bra at jeg fikk den.. Nå håper jeg det er slutt på blødinga, men regner vel egentlig ikke med det.. Tror ikke du skal bekymre deg for mye, alt kommer nok til å gå bra;)
blond Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Mange opplever blødning rundt uke 12-14. Blødning alene er ikke farlig, men hvis de henger sammen med smerter KAN det være tegn på at noe er galt. Du kan blø så mye at det drypper av deg uten at det er farlig.
♥♥♥ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2008 hurra hurra!! alt var bra på ultralyden. livmormunnen lukket, hjertet banket og fosteret bevegde seg. det var så godt å se!!! samboeren min så spiren for første gang og . nok en gang takk for all oppmuntring:)
Gjest Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Så utrolig flott!! Lykke til videre med graviditeten! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå