Gå til innhold

Leieboernes barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... på 4 og 11 år leker med mine barn. Og det er flott. Og det er flott at de sitter seg ned og tegner sammen. Det er flott at de leker i hagen, på rommet eller på terassen.

Men når leieboernes barn, eller hvilke som helst andre barn, forsyner seg i kjøleskapet som det skulle vært en buffe eller kommer inn i stua og ser på tv hvor jeg er, da kjenner jeg at det koker.

Jeg blir ikke sur. Jeg blir ikke sint. Jeg snakker til mine barn, selv om de ikke er med i stua engang, og ber dem si at alle skal sitte fint og tegne.

Men ja, jeg blir irritert. Hva pokker skal vel en 11-åring se på nyheter sammen med meg for? Jeg kan nevne at disse barna ikke snakker norsk.

Kjeft meg opp, jeg er smålig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt! Disse barna er jo på god vei til å bli integrert, og der sitter du som en smålig rasist og blir irritert! Du kunne trengt deg et opphold på et asylmottak

Skrevet

Hahaha, om jeg er rasist, hvorfor leide jeg da ut til foreldrene? ;-) Nevnte kun språket fordi at jeg dermed ikke kan _fortelle_ barna at kjøleskap ol er fy-fy, og dermed blir sittende og irritere meg over frekkheten.

Ikke kan jeg si noe til foreldrene heller, for de er supethøflige og så redd for at barna skal være til bry. Så om jeg sier noe, så tør de vel ikke å la ungene leke sammen mer.

Og de leker kjempefint, er ikke det. Men at de oppfører seg som om de bor i denne etasjen også, ja _det_ irriterer!

HI

Skrevet

oi, et dilemma der ja. Hvordan kommuniserer barna dine med disse barna? hvordan klarer de seg i timene på skolen uten å snakke norsk?

Du må jo bare prøve å snakke med de om helt normale vanlige ting, de må jo før eller siden lære seg norsk, og gjør det jo ikke ved at ingen prater til dem.

Skrevet

Lek trenger ingen språk, that's the beauty of it.

Den yngste går i barnehage der de driver intensiv norsklæring og den eldste har nettopp begynt på skole, med andre fremmedspråklige barn.

Barna har bare bodd i Norge siden forsommeren.

Joda, jeg snakker til dem. Men føler meg ganske dum siden jeg bare får stirrende blikk tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...