Gå til innhold

sår stump!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min har diare og er sår.... hva er den beste kremen dere vet om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aselli sårsalve

Skrevet

a-creme svir noe helt forjævelig i sår hud!!!

Skrevet

rart ikke gutten min har gitt uttrykk for det når jeg har smørt han med det når han har vært sår da..., har ikke kommet med en mine han

hmmm.. sikkert noe galt med nervene hans da.

...og han har blitt fin igjen over natta

Skrevet

hei. har hatt dette problemet selv med datteren min og da sa en lege at jeg skulle bruke sinksalve til stompen ikke har væskende sår, og så gå over til syrefri hvit vaselin:)

det siste fungerer som en barrierekrem slik at diareen blir liggende utenpå et tynt salvelag istedet for å komme på huden

lykke til

Skrevet

Talkum og zinksalve fikk jeg anbefalt på helsestasjonen når stumpen var rød og irritert. God bedring.

• 3 år senere...
Skrevet

Ikke hvis du bruker parfymefri...eller er den Akrem du bruker den inneholder phenoxyethanol og ethylexylglycerin...dette har vist seg at Food and drug administration FAD har gått ut med sterke advarsler mot...de er svært hud irriterende i små mengder samt kan skade nervetrådene ref. http://truthinaging.com/body/fda-warning-on-phenoxyethanol

Skrevet

Hvis det ikke gir seg raskt og bli bedre av talkum/potetmel eller zink,så tipper jeg at det er sopp og da smører du med canesten.

Skrevet

Inotyol fungerer veldig bra på sår stump :-)

Skrevet

Støtter meg til hun som anbefaler INOTYOL. Den har jeg brukt til alle ungene her hjemme - og den er kjempegod!!! De kan være knallrøde på kvelden, smører på et godt lag - og om morgenen er stumpen fin og blek igjen ;-))

Du får kjøpt den på apoteket. Koster litt, men er drøy!

Skrevet

Var på apoteket i dag og spurte om det samme. Jeg fikk råd om å kjøpe Vitapan med a-vitamin og lufte stumpen til babyen.

Skrevet

Det absolutt beste for såre barneromper er INOTYOL. Dette ble vi rådet til fra barnelege på barneavdelingen. Nesten så jeg har lyst å kalle den vidundersalve. PURILAN som egentlig er en puppesalve mot såre brystvorter er også en helt utrulig god barnerume salve. Purilan er dessuten helt suveren mot tørre lepper for både voksne og barn . Nydelig lipgloss i tilegg ;o))

Skrevet

Inotyol er eldig bra, men den er også kreftfremkallende, så ville brukt den minst mulig. Vanlig zinksalve fra apoteket fungerer bra. Potetmel fungerer bra. Ville ikke brukt a-creme.

Skrevet

Bruk POTETMEL.

Den trenger ikke smøres på,bare drysses og det er bedre på en allerede sår stump.

Skrevet

Må bare signere de som anbefaler Inotyol. Fantastisk!!!

Pass på at huden er helt tørr før du smører inn med salve. Zinksalver og andre "tykke" kremer må fjernes med olje, pass på å ikke gni da det vil irritere huden mer.

Bruker du pudder, pass på å børste bort overflødig. Små klumper o.l kan skape mye irritasjon hvis det blir liggende i bleieområdet og skape friksjon.

Dessuten er det lufte, lufte og lufte stompen som gjelder. Ligge naken på hådklær eller krabbe rundt med naken stomp alt ettersom hvor gammel sønnen din er;-)

Hilsen tidligere diare/sår stomp "ekspert"

Skrevet

Inotyol, helt klart. Bruker pudder forebyggende og inotyol om hun blir sår. Sårheten forsvinner på en natt!!

Skrevet

Hvorfor SMØRER dere en allerede sår rumpe?

Smøre barnet med krem som innholder alt mulig rart og som trekker lettere inn i sår hud enn ellers?

Nei,takke meg til potetmel som ikke gjør vondt når det taes på å ikke innholder annet enn naturlig råstoffer.

Skrevet

Det som alltid funket på min datter var å la henne ha rumpa ute i luften så mye som mulig,ikke gnikketørke,vasket med babyolje og smurte med babyolje.

Min slet med diare og sår stump hver gang hun fikk en ny tann,så jeg lærte etterhvert hva som funket best på henne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...