Gå til innhold

hun spiser nesten ikke lenger. har kraftig diare også

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun har hatt diare i snart 3 uker. så jeg leverte avføringsprøve i dag. men de siste dagene spiser hun nesten ikke heller. spiser kanskje 4 skjeer grøt ved hvert måltid. brødskive vil hun ikke ha, heller ikke middag. tips mottas med stor takk.er forresten snart 9 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke bra ut - spesielt siden hun er så liten. Hva sier legen da? Får hun i seg nok væske?

Skrevet

han sa ingenting til at hun spiser så lite( går aldri til denne legen da ingen liker han. snakker ikke norsk og kikker bare i felleskatalogen. men ingen andre hadde ledig time)hun drikker ganske bra med vann da. men til kvelds nå fikk jeg i henne 1 skje grøt. huff, hun blir jo så slapp også.

Skrevet

Det er ikkje så farlig med mat så lenge ungen drikker. Prøv med salt kjeks og saft og eller vann. Det går ann å gje ho det i eit døgn, ligg unna mjølk feks. Bare for å sjå om det går bedre. Prøv å rist ut kullsyra i farris og bland i eplejuice.

Det som er farlig i ein slik situasjon er at ungen blir dehydrert. Det som er viktig da er salter, det får ungen med farris og saltkjeks. Kjør på med det eit døgn og evt kontakt legevakta hvis du ikkje kjem inn til ein anna lege.

Også får me håpe det går over snart også er terskelen låg for små ungar, dehydrering skjer fort.....

God bedring og hold oss oppdaterte!!!!

Skrevet

Jeg tenker glutenallergi jeg...hva slags grøt får hun?

Skrevet

Derfor ba eg ho kutte ut mjølka eit døgn el to for å sjå om det hjalp. Har ein sønn som er laktose intollerang så her er det diare.........

Skrevet

Melkeintoleranse er mulig, men det høres veldig ut som glutenallergi

Skrevet

Første som slo meg var cøliaki. Har en gutt selv med det, som omtrent ikke spiste da det virkelig slo ut.

Hvordan er hun ellers da?

- sover hun mye eller er slapp?

- er magen oppblåst?

- noe utslett?

- kastet opp noe i det siste?

Alt dette kan være symptomer, men trenger ikke ha noen av dem heller.

Skrevet

nå kastet hun opp to ganger også... hun spiser nestle grøt. har ikke tenkt på allergi.. men hva spiser de hvis de er allergisk mot f.eks. melk da?

Skrevet

Ta henne med til en annen lege og be om utredning du.

Hos min lille gikk matvegringa så langt at han nektet totalt tilslutt, raste ned i vekt og måtte innlegges for sondemating.

Men jeg har følese for cøliaki ja. Hva med de andre symptomene jeg skrev?

Skrevet

Kjøp Sinlac grøt. Den er glutenfri og melkefri. Blandes ut med vann. Til å drikke kan du gi henne havre eller rismelk i tilfelle melkeallergi. Ikke kjøp soyamelk, da mange melkeallergikere også reagerer på soya. Hvis hun drikker mme, kan du kjøpe en boks med Nutramigen på apoteket. Den er veldig spesiell på smak, så du kan prøve å blande den ut med feks rismelk. Ammer du må du kutte ut alle melkeprodukter i kosten din. Dvs smør, lys sjokolade, ost, melk, yoghurt osv. ( sjekk ut: www.utenmelk.no ).

Skrevet

sitter å leser om cøliaki her nå og begynner å bli ganske overbevisst. hun har en kraftig anemi også, som de ikke finner årsaken til. skal ta biopsi, men vis blodprosenten holdt seg stabil ble det ikke før hun har passert 3 år.

Skrevet

dytter så jeg finner den igjen

Skrevet

HUff da, ved så langvarig diare så burde egentlig legen ha vurdert en innleggelse der de overvåket mat og væskeinntaket siden det er snakk om langvarig diare i forhold til at dette gjelder en baby på bare 9mnd. Synes du skal ta barnet til en annen lege, eventuelt be om en hastetime til barnelege for å få vurdert situasjonen. Hvordan er almenntilstanden?

Jeg vil nødig skremme, men så små barn har svært lite å gå på og tilstanden kan rask forverre seg dramatisk hvis det ikke blir gjort noe i tide hvis de viser seg å bli dehydrerte, for det er akkurat dehydrering jeg frykter aller mest i slike tilfeller.

Selv opplevd å ikke bli tatt på alvor av en lege på legevakta, fastlegen var på ferie, heldigvis fikk jeg tak i en lege som lytta til meg og som skjønte at her måtte det en innleggelse til.

Årsaken var et magevirus, men han ble så svekka at han trengte intravenøs væske i 1døgn, men da kom han seg betraktelig også. Han var da 2 1/2år. Hadde had oppkast og diare i ei uke.

Skrevet

skal til lege å få svar på avføringsprøven i morgen. heldigvis en annen lege da.

hun rekker ikke å spise maten før den kommer ut igjen, og da som brunt vann nesten. hun er ikke slapp, men ganske sutrete. drikke mye vann heldigvis da. men spiste kun 3 skjeer grøt i dag også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...