Gå til innhold

Denne artikkelen traff meg rett i hjerterota...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om jeg bare er i 5.pp synes jeg det er vondt å se andre gravide.. Vondt når venninner snakker om den lille de har i magen.. Vondt når venninner sier at snart er det din tur.. Den sitter nok snart skal du se..

Jeg har også hørt disse kommentarene som er så typiske:

”Vær sammen med barn, da kommer de rette hormonene. Du får bare slutte å tenke på det, da kommer det en liten en. Hørte om noen som fikk seg hund, så ble de gravide!”.

De vet ikke hva de snakker om så lenge de ikke har vært i samme situasjon selv... Derfor er det såå godt å være på dette forumet, her får man den støtten og forståelsen som man trenger!!

Skrevet

Hei du.. Meg igjen.. Hvordan går det med deg? Har du tatt noen tester?

Tror jeg kunne skrevet akkurat det samme innlegget selv nå. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i beskrivelsene dine..

Jeg tok en graviditetstest både i går og idag, og de var negative. De sterke smertene jeg har kjent i magen tror jeg faktisk har vært EL- en hel måned etter mensen :( Hadde jo også kjempepositive EL-tester, og beordret mannen min til sengs etter at han kom jeg fra jobb igår, sånn i tilfelle:) Har to laaange uker foran meg, men heldigvis en NY-tur om halvannen uke..Det som er så rart er at jeg ikke har hatt noe særlig utflod som jeg pleier å ha rundt EL. Må man egentlig ha det?

Nå har jeg begynt å strikke babyteppe, og unnskyldningen min er at det er til "ei venninne". Men egentlig vil jeg nok bruke det selv, en gang...

Pus er uansett til god trøst for tiden. Han er jo på en måte mitt eneste "barn" for tiden ;)

Skrevet

Hei *Klar for 09-baby*

Jeg har det bra, bortsett fra at jeg er rimelig lei av å vente på ikm nå... Tiden kunne ikke gått noe saktere... Jeg testet med el-test i går kveld, bare for moro skyld...selvfølgelig negativ... Rimelig sikker på at mensen kommer denne gangen også... Har liksom mistet litt trua... Tidligere håpet jeg så mye hver pp, men nå klarer jeg ikke... Blir for slitsomt å håpe så mye hver gang, for så å bli skuffet...

Kjedelig at el har kommet så sent da... Ihvertfall godt du fikk mannen til sengs ;)

Skal dere til New York?? Heeeldig du er :)

Aner ikke om man må ha utflod rundt EL... Men, selv er jeg mer fuktig nedentil enn ellers da..

Jeg også strikker babyteppe ;) Lager til en venninne nå da. Men, neste teppe skal jeg lage til meg selv :)

Heldig som har pus!! Jeg går ikke bare å venter på ikm nå...venter også på å høre fra en oppdretter vi skal kjøpe hund fra..HVIS det blir født mange nok valper.. Terminen er faktisk i dag, så jeg blir litt gal av å vente på å høre fra de også..hehe.. Og etter vi bestemte oss for å kjøpe hund, så har jeg hørt kommentaren om hund (som nevnt ovenfor) maaange ganger... "Skal se du blir gravid når du får andre ting å tenke på..når du får valpen så klaffer det helt sikkert før du vet ordet av det...". Gleder meg i hvert fall masse til en babyhund som jeg kan koooose meg med =D

Skrevet

Så koselig med valp! Tror uansett at det er godt for deg å få noe annet å fokusere på. Pus er veldig god terapi for meg ihvertfall! Han stiller allitd opp, uansett hvor sur og PMS jeg er ;)

Gleder meg veldig til NY-tur ja. De som vi skal reise med prøver også å få barn, men gutta boys sa at de håpte at vi ikke ble gravide før etter turen, slik at vi kunne drikke øl med dem :) Blir deilig med avbrekk og masse shopping!

Ha en fortsatt fin kveld da, og prøv å holde humøret oppe. Legen min sa at det er helt vanlig å bruke opptil et år etter at man har sluttet på p-pillen, så vi må nok bare smøre oss med tålmodighet.

Da skal jeg strikke videre på det brune babyteppe mitt. Tror jeg skal hekle rosa eller lyseblå kant på det når det er ferdig strikket ;)

Skrevet

Ja, det blir godt å få en valp i hus som jeg kan bruke masse tid på istedetfor å sitte her og tenke på ikm... :-P

Blir nok helt genialt med NY-tur ja!! Jeg er misunnelig ;)

Ja, legen min også sier at jeg må være forberedt på å bruke 6-12 måneder.... *sukk*

Lykke til med babyteppet! Jeg skal også strikke teppe i bruntone når jeg skal lage til meg selv :) Er du dreven på strikking og hekling?

Skrevet

Jeg kan faktisk bare strikke rett og vrangt. Men en kollega på jobben har lovt at hun skal lære meg å hekle, så det blir spennende.

Tror jeg får krydre kvelden med et par episoder av Sex & Singelliv, og litt sjokolade ;) Det anbefales sterkt til hormonelle jenter!

Klem

Skrevet

Hei

Jeg klarte ikke engang å lese hele artikkelen. Husker det alt for godt fra sist. Først fikk vi beskjed fra legen om å vente to år, og så gikk det 13 pp før vi klarte. I mellom tiden ble min beste venninne gravid og fødte. Det var forferdelig vanskelig, og vondt.

Skrevet

Ja, det kan jeg virkelig tenke meg!!! Selv om jeg bare er i 5. pp nå, så føler jeg at jeg har stor forståelse for hvor vondt det er når man sliter....

Skrevet

Klar for 09-baby - sjokoladen min er allerede fortært..hehe.. Ser på Sykehuset på tv3 nå.. Og blir alltid sippete når det er noen som føder der..

Skrevet

Du er ikke den eneste, venter nå bare på babyen p-vakten skal se etter pausen for å sippe litt til ;-)

Skrevet

Hehehe...me too ;)

Skrevet

Åååå, søøøte babyen!!!

Skrevet

LYST PÅ

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Kjente meg veldig igjen i artikkelen jeg også.. Mistet i MA for 4 uker siden.. etter dette har det vert vældig vondt å se gravide mager.. har i tillegg to bekjente som har termin omtrent samtidig som vi hadde.. det gjør ekstra vondt å høre at de har hørt hjertelyden eller klaging over symptomer.. har lyst til å hyle ut at de bare skal være glad for den kvalmen de har- skulle glatt vært kvalm bare jeg hadde hatt spiren i magen enda.. I tillegg er folk veldig frimodige i forhold til hva de får seg til å si til folk som er i "den rette alderen" for å få barn.. Får mange kommentarer på om det ikke er på tide at vi snart setter i gang.. prøver å late som ingenting hver gang, men det gjør vondt hver eneste gang..

Ble mye syting og klaging dette...Usj.. det er hardt å være prøver!

Skrevet

Å, det må være hardt å miste.... Men, du vet i hvert fall at dere kan bli gravide, så du skal se at det klaffer snart igjen! Har hørt at man blir lett gravid igjen etter å ha mistet ;) Håper det er noen trøst....

Jeg kjenner til det "sinnet" når jenter jeg kjenner "klager" over kvalme og trøtthet.. "Ikke bare bare å være gravid nei", sier de... "Åååå, jeg er så trøtt..."... Noen ganger får jeg lyst til å slenge en kommentar i fleisen og be dem slutte å klage, men istedet jatter jeg bare med.... Synes det er unødvendig å fortelle meg sånne ting når de vet jeg prøver hardt å få barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...