Gå til innhold

Sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og får ikke lov av sjefen å møte på jobb, fordi jeg har en mild halsbetennelse som kanskje er smittsom. Men legen nekter å skrive sykemelding, fordi jeg blir ikke friskere av å være hjemme. Hvem skal jeg høre på? Trenger jo lønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halsbetennelse er vel ikke smittsomt???

Kjipt dilemma iallefall, hadde møtt opp på jobb og forklart at legen ikke ville skrive ut sykmelding.

Skrevet

Din arbeidsgiver har jo lov til å gi deg sykepenger uten sykemelding hvis han vil.

Skrevet

Hun kan kanskje det... Får høre i morgen. De har jo så strenge regler for når en får komme på jobb, og da bør de vel ordne med eventuelle sykepenger selv.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke egenmelding?? Trenger jo ikke sykemelding om ikke sykdomsperioden ikke varer mer enn 8 dager..

Skrevet

Det er bare hvis du jobber i IA-bedrift, pearl. "Vanlige" folk har bare 3 dager.

Skrevet

Halsbetennelse er smittsomt! Legen din kan ikke nekte deg sykemelding med annet enn om smittefaren er over, og det burde jo legen din vite eller hva?

Men når du har begynt på antibiotikakur/pencillinkur, så slutter smitefaren med en gang du kjenner bedring.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...