Gå til innhold

Svimmelhet...Hva kan det komme av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er svimmel når man er gravid, hva kan det komme av? Ble plutselig svimmel i ettermiddag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen med meninger eller erfaringer?

Skrevet

Kan godt være lavt blodtrykk, noe som er vanlig i svangerskapet. Hjelper visst å drikke mye vann. Ellers kan det kanskje være lite jern. Du må i så fall sjekke dette hos legen, ikke ta jerntabletter uten at mangel er påvist. Jeg har både lavt blodtrykk og lite jern, er ofte litt svimmel. Men svimmelhet kan kanskje komme av andre ting også.

Skrevet

drikk mye væske og ta det med ro....de aller fleste tilfellene er det tegn på lavt blodtrykk

Skrevet

Gå til legen din og sjekk blodtrykket. Jeg fikk det samme for en stund siden, holdt på å svime av flere ganger. Dro til legen og sjekket at alt var ok, men blodtrykket mitt var veldig lavt.

Fikk beskejd om at det var ikke sikkert at det var relatert til svangerskapet, men måtte likevel ta det mer med ro.

Jeg gikk ut og kjøpte meg litt usunn mat, jeg, sjokkis og potetgull, og har følt meg i mye bedre form siden:-)

God bedring!

Skrevet

Jeg slet med svimmelhet rundt uke 20-25, holdt på å besvime flere ganger. Blodtrykket mitt var fint, men fikk beskjed av legen at blodtrykket lett kan bli litt lavt dersom man blir veldig varm. Var nok det som gjorde det, for det skjedde alltid i situasjoner der det var varm og jeg var på farten. Ha en vannflaske og litt nøtter/sjokolade i vesken. Det hjalp hvertfall for meg.

Skrevet

har slitt masse med svimmelhet denne gangen...

Det kommer like mye når jeg endrer stilling som når jeg sitter i ro.

Ofte er det, som nevnt ovenfor, blodtrykksrelatert.

Brå endring i ståstilling eller sittestilling kan også gjøre at du blir svimmel...

Spør legen din, er lettere for han/hun å si hvasom gjelder deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...