Gå til innhold

Gud forby. Dibdamer glemmer jo ikke slikt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis dere skulle komme, noe dere sikkert ikke gjør, bare sånn hypotetisk, til å glemme sokkeskift til minsten, elller ren genser, hadde det gjort deg noe om barnet ditt hadde lånt av en annen i barnehagen? Sånn bare for at han skulle slippe å gå naken eller våt resten av dagen. Selv hadde jeg vært takknemlig, tatt med hjem og vasket og takket pent for lånet. Flere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig prekæs.

Har måttet gjøre det et par ganger :0)

Skrevet

Definitivt låne, ja :)

Og jeg tilhører den mer distré delen av folket, så det kommer garantert til å skje mer enn en gang når vesla begynner i barnehage.

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i om noen må låne klær av oss i nødstilfeller. De er små barn, og det kan slik jeg ser det ikke skje veldig mye galt i at de låner et plagg eller to for en gang.

Vi fikk selv gutten våres hjem med sokker vi ikke kjenner til, selv om vi hadde med skift til han selv. De vasket vi og leverte tilbake. Det er slik som skjer tenker jeg at noen plutselig glemmer.

Skrevet

helt enig. hadde gladelig lånt bort ei truse.

her er det litt av en kjipe-tone... men lære barna å låne bort --DET skal vi

Skrevet

Jeg synes det er bedre at avdelingen gjør slik som hos oss. Har en boks med lånetøy. Praktisk for alle parter egentlig.

Skrevet

Ja, og lånt bort dersom det en annen skulle trenge det

Skrevet

Hadde blitt veldig glad om hun hadde fått låne om hun ikke hadde selv :)

MEN, det er jo ikke til å komme bort fra at det er litt uheldig om et barn stadig må låne ting, eller upraktisk om mitt barn har lånt bort sine klær og så får bruk for de selv?

Det er vel ingen her inne som synes at et lite barn skal måtte gå å fryse eller være kald, så mye er ikke klærne til frøkna mi verdt hvertfall at det ikke kan lånes bort! Men jeg skal innrømme at jeg hadde irritert meg litt over foreldrene om det skjedde mer enn en gang, det tar ikke sååå fryktelig lang tid å sjekke kurven til barnet når man henter for å forsikre seg om at alt er der.

Skrevet

Selvfølgelig er det greit at klærne til småen lånes bort innimellom hvis det trengs. Det er jo bare klær... :-)

Men da bør jo også foreldrene til låneren få beskjed om at nn trenger mer skift. Som mami sier, det er ganske fort gjort å sjekke kurven en gang iblant og fylle på med skift når det trengs.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er rundt omkring i alle barnehager, men hos oss har barnehagen kjøpt inn "ekstratøy" til slike "kleskriser", både bukser, gensere, sokker etc. Dette funker veldig greit, tror ikke det er så ofte de blir brukt.

Barnehagen er i tillegg veldig flinke til å si fra dersom det er noe barna mangler.

Likevel hadde det selvsagt vært i orden om snuppa vår både hadde lånt eller lånt bort klær i krisetilfeller, så lenge det ikke er dagligdags. Ikke det at hun har så dyre klær, men jeg er likevel ikke begeistret for å låne klær bort, verken til store eller små. Og låne bort luer er vel iallfall ikke spesielt lurt, med tanke på lus etc.

Bare min ærlige mening!

Skrevet

Jeg blir som vanlig overrasket over hva som problematiseres av damene på DIB, og signerer denne linken.

Selvfølgelig er det greit å låne bort, og låne av. Det skulle bare mangle! Det kan vel skje hvem som helst at skiftkurven blir for tom sånn helt plutselig. Selv den mest hysteriske dibmor...

Skrevet

det hadde vært veeldig greit! Men hadde dette skjedd gjentatte ganger så hadde jeg vel stusset litt. Men synes en skal hjelpe hverandre så langt det er mulig! Plutselig sitter en i saksa selv.

Skrevet

Mini går ikke i bhg enda, men når han begynner der så hadde jeg vært veldig takknemlig for at mini fikk låne sokker av noen andre hvis jeg hadde glemt det... eller noe annet hvis han hadde glemt noe...

også andre veien hvis andre glemmer noe.. klart de skal få låne!

Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe.. Hadde bare skiftet når vi kommer hjem, vasket det og returnert etterpå. I barnehagen til minsten har de en kommode med ekstra skift. Det være seg klær som er donert av noen som har sluttet, fravokste klær o.l.. Veldig kjekt, ihvertfall for oss i ammetåka.. hehe..

Da dattera mi gikk i barnehagen, skiftet de på flere barn samtidig. Og det hendte stadig vekk at hun kom hjem med en annens strømpebukse (brukt..æsj..) Jeg vasket og returnerte de, men det gjorde tydeligvis ikke de andre foreldrene.. De må jo ha sett at barnet kom hjem med en annen strømpebukse, det sto jo til og med dattera mi sitt navn i dem.. Den vinteren gikk jeg i minus med ca 7 strømpiser.. grrrrr... Jævlig irriterende, for strømpiser er DYRE!!

Sorry, sporet av litt her.. Måtte bare få ut litt damp ang. det temaet=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...