Gå til innhold

Vært til kontroll hos legen i dag=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hodet til snuppa har festet seg da=D=D=D=D så nå er alt klart sa legen =) Hurra for d!

Negativt:

Ellers hadde jeg gått opp hele 2 kilo siden sist, og jeg var der for 11 dager siden bare.. greit at d bare er vann som han påsto, men jeg syntes ikke d er no kult uansett, for nå er jeg nesten 75 kilO.. og man mister vel ikke mr enn en 7-8kilo ved fødsel, så jeg kommer jo til å være en halvbombe etterpå=/ d var sjikkelig nedtur!

Ja, jeg vet jeg er håpløs når d kommer til dette med kropp vekt og utseende, og at jeg heller burde tenke på hva jeg får igjen for dette...Verdens skjønneste GULL! meen, d er tungt likevel..no forbanna cræp og jeg gleder meg til jeg får "kontroll" på kroppen igjen..virker jo som at kroppen min holder på alt jeg spiser jo...

men men... d går nok over når jeg får snuppa i armene mine=)=))

Og så back til positivt igjen=)=)=)

Hjertelyden på snuppa lå på 140 og legen mente d var perfekt, symf. mål var flott, blodtrykket mitt tipp topp, og ellers mente legen jeg så fresh og fantastisk flott ut=)

nå er d jammen ke lenge igjen t termin heller...22 dager=) håper hun kommer littegranne før jeg=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra;) Rart å tenke på at det kan skje noe når som helst disse ukene, i hvertfall når hodet er festet;) Her har jeg 18 dager igjen til ultralyd-termin, men mens-terminen min var i går faktisk;) Men føler ultralyd-termin stemmer best. Hodet var ikke festet på sist kontroll, emn skal dit om en ukes tid, så håper det har festa seg da;) Er ikke lei enda, men håper å slippe å gå mye over tiden i og med at mens- og ultralyd-termin er ganske forskjellige. Min samboer mener at babyen kommer nok før termin siden jeg stresser , vasker og styrer noe helt vilt nå som det er permisjon, hehe..

Skrevet

så BRA!!! da er alt bare fryd og gammen

nedtellingen er i full gang, lykke til

Skrevet

Du damen du ser jo helt fantastisk ut, har selv slitt mye med vekt og spiseforrstyrelser så vet hvor vanskelig det er..

Men du får tenke på at jeg veide bare 2 kg mindre enn deg før jeg ble gravid, og er 1.75 høy så hadde jeg hatt din kropp i graviditeten hadde jeg vært sinnsykt fornøyd:)

DU SER KNALLBRA UT!!

Og som du selv sier så får du jo igjen en sprell levende nydelig baby, ingenting er vel bedre enn det vel:)

selv om har full forståelse for det du sliter med, er ikke lett for oss med et forvridd billde av kroppen vår og se på kroppen vokse gjennom en graviditet..

Nå provoserte jeg vel mange trangsynte på anonymsiden tenker jeg....

Ikke bry deg om dem du:)

Skrevet

wow.. d var stor forskjell på mens og UL-terminen din da... hos meg var d kun snakk om 1 dags forskjell:p

haha, kjenner til den stressinga ja:D og for ikke å snakke om vasking.. har sååå dilla på den blå ajax sprayen at jeg gnikker og gnur på alle benker og flater, vinduer og speil =) så ikke bare får jeg meg en god "sniff", d er jo skinnende rent hos meg:D:D

Har ryddet hele leiligheten, skiftet sengtøy og vasket klær +vasket alle gulvene med grønnsåpe i dag også, så nå skinner og lukter fresh av hele leiligheten=D=D ELSKErR når d lukter rent ass:p er jo blitt helt loco..

Skrevet

Tusen takk lillelinn84 =)

d var både fint, og godt sagt av deg =)

Godt å vite at d finnes dem som skjønner og forstår også "der ute"

Skrevet

Flott at alt er bra med deg, og prinsessen din :-)

Jeg har også vært på kontroll i dag, hos jm. Hodet til snuppa mi har også festet seg :-) Gjett om jeg ble glad da!!! Så nå er hun klar, og jeg er veldig klar :-)

Har gått opp 1 kg siden forrige kontroll, (14 dager siden). Det var visst helt greit. Så nå viser vekta 60,6 kg. Har gått opp 13,6 kg tilsammen. Det er vel i og for seg greit, men gleder meg til å få det av igjen.

Alt bra med meg og babyen, skal til ny kontroll i neste uke, jordmor skal da ta kontakt med KK i forhold til en tidligere overtidsvurdering. Har ikke termin før 12.okt, men mens termin er 20 sept, og jeg er redd for at jeg skal gå for lenge over... Føler selv at jeg er lenger på vei enn 36+5. Kanskje en eller to uker lenger. Så det følels godt å bli tatt på alvor.

Skrevet

Så flott N-80 =)=)=)

60.6kilo bare? sjitt..nå følte jeg meg BIG mama.. er 15 kilo tyngre enn deg nesten og er ikke 160 engang=(

Du er heldig du...

Skrevet

Jeg er heller ikke 160 cm...skrev et lite innlegg om vektøkningen min akkurat. Hadde et aldri så lite "sammenbrudd" i dag tidlig. Les og le :-) Jeg tror vi må huske på at vi bærer rundt på små mennesker, og vi legger på oss det vi må...selv om det kan være vanskelig når dumme tallene på vekta bare går en vei. Ikke rart at man mister motet litt innimellom. Og, det som er naturlig vektøkning for meg, er nok ikke like naturlig for noen andre, så er nok veldig individuelt det også. Som alt annet i svangerskapet. Om ikke mange ukene er babyene våre ute, og vi kan begynne å tenke på å ta av igjen kiloene. Og jeg for min del vet at jeg greier å gå ned mange kilo på ikke altfor lang tid. Jeg er i utgangspunktet slank, men for noen år siden var jeg tyngre enn det jeg er nå, men det kom av medisinbruk (astma med. med kortison) og mistrivsel generelt. Men, når jeg gikk inn for det rant kg av igjen.

Skrevet

Så flott at alt sto bra til m mor & barn, babygullz=) Digg å få vite at hodet er festa, så har man ihvertfall en bekymring mindre! Var også hos legen idag, og alt var bare bra! Hodet var visst nesten festa sa han, d var godt å høre (er jo bare 34+4)..

Ellers føltes d jo litt spesielt å gå på vekta og se den lyse 70 kg, hehe, har jo aldri veid mer enn 50-og-noe før svangerskapet, så d var en litt spes følelse;) Gått opp 4 kg på en mnd, så her raser d oppover ja! Men bryr meg fint lite, er jo baby som vokser, og vann som hopes opp, så får ta d m et smil! Snart får vi våre vakre prinsesser i armene, og d kommer nok til å overgå d meste, og vektbekymringene vil forsvinne som dugg for solen, d er ihvertfall hva jeg tror=)

Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Så bra da..her har også hodet festet seg og jeg har 34dager til termin, sist gang fikk jeg datteren min 2uker før så jeg er veldig spent denne gang om noe skjer før tiden:)!

Jeg veier foresten 73kg nå jeg, fått vann i kroppen da..men tror ikke jeg har så mye vann..litt i fingrene!! Hvor høy er du da? 75 kg er jo ikke særlig mye, kjenner ei som var over 90kg når hun fødte jeg og hun fikk det nå av igjen..så det er håp for alle hehe:)

Skrevet

Jeg er ikke av den høyeste sorten..158 er jeg bare! har ødemgrad 1-2, så har jo vann i kroppen, og får dyyype merker på skarpleggen når jeg trykker der.. men ingen søkk om jeg trykker på rompa, selv om d er der jeg skulle ønske d bare var vann=p men må vel bare bite i meg at d er flesk som har lagt seg der..Men, d er nok som du sier, d går av igjen..MEN, jeg tenker sånn at jeg skal nok opp et par kilo til før fødsel, og da med d av kilo som går av vil jeg ligge på rundt 65-70 kilo ETTER fødsel..og d er mye for den lille mg.. var 56 før jeg ble gravid( egentlig 52, la på meg 4 kilo i løpet av januar måned pga mye innekos og god mat da min kjære hadde vært bortreist en stund og da kom tilbake den måneden...) skal nok få dem av, men d blir ikke av å sitte på ræva! og d er d som egentlig plager meg..jeg hadde en kropp jeg var fornøyd med, og nå må jeg slite for å få den tilbake..ikke no særlig!

Men blir verdt d da, for lille snuppa mi...kunne hun bare kommet NÅ?!?!=)

Skrevet

Du kan sikkert miste 10 kg i løpet av tiden på sykehuset. Det gjorde jeg forrige gang med første. Gikk fra 50 kg til 68 kg. Og veide 58 når jeg kom fra sykehuset. Så gikk det gradvis nedover neste året uten at jeg gjorde så veldig mye. Litt mer trim og fokus på hva jeg spiste så var det ikke noe problem.

Denne gangen begynte jeg litt høyere og har foreløpig lagt på meg 13 kg. Håper mye forsvinner med engang nå også.

Skrevet

Har nettopp sett på bildene dine, og selv om du er mye lavere enn meg (jeg er 172cm da...) så ser du ikke feit ut i det hele tatt..jeg kan ikke se at du er stor noen plass jeg utenom på magen selvfølgelig hehe..så jeg tror neppe DU trenge å bekymre deg:)!!

Og vann veier mye...jeg mistet iallefall 11-12kg på sykehuset forigge gang, det tar på å føde også...kroppen forbrenner mye:)

Skrevet

Foresten skal ikke du føde på sus du også? hvem vet..kansje vi havner inne samtidig hehe..:) Jeg er også KLAR nå!!:)

Skrevet

JO, d skal jeg=D du åsså? kanskje vi møtes der da:P er også klar NÅ(troor jeg..hehe) =D=D

Skrevet

Jepp jeg også skal føde på sus..er jo nøyaktig nesten 2år siden jeg fødet der sist gang så føler meg nesten som en gjenganger haha:)

Jeg har en fantastisk jordmor jeg går fast til der oppe, og jeg har møtt mange andre av de som jobber der også, og de er kjempehyggelige alle jordmødrene:) Tenkte kansje du ville vite det, det er jo ett must og ha en kjekk jordmor med seg under fødsel...:)

Har du vært på barselhotellet og kikket? Er jo ganske fint der...så mye bedre enn gamle barsel der alt var slitt og gammelt!!

Skrevet

Når har du termin da?=)

har du jm på sus du? har ingen jm jeg.. gikk til en 1 gang, men henne likte jeg ikke.. hun satt å gjespet hele timen jeg var der, og virket totalt uinteressert, pluss at hun lå gravde og spurte om ting som ikke ligna grisen..så nei takk=p

Men har møtt noen av jm på SUS når jeg har vært på "bekymringstur", og dem virker jo kanonhyggelige, så jeg ser frem til å føde der:)

har ikke sett hotellet nei..men syns d er kanonflott bare fra utsiden jo:p hele sus er jo også totaaalt forandret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...