Gå til innhold

ULL er TULL!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei av alle disse innleggene om at alle som går i barnehage (eler helst ALLE barn, og helst voksne også) må ha ull innerst for å holde seg varme. Kommer jo 4-5 lignende innlegg hver dag..

Nå har ikke jeg gått i barnehage selv, men brukte aldri ull når jeg var liten. Kun en underbukse sak som jeg hadd utenpå stilongsen av BOMULL for ikke å fryse nedentil og bli syk. Vel er jeg nærmere 30 år, men jeg er da menneske jeg og, ikke noe syk som barn, og enda mindre som voksen.

Og jeg har bare gode minner fra barndommen, ikke sanne at jeg sitter i en snøhaug og fryser fordi jeg ikke hadde ull på. Det er sann det virker med disse ull-dame-propaganden som går her på dib.

Mitt barn nærmer seg ett år, går ikke i barnehage og har ikke ett eneste plagg ull. Jeg klarer å holde han varm uten jeg, så det så!!

Har en ullstilongs og trøye selv, men kler meg helst med bomull under for det klør sann. Og jeg klarer meg heeeeeelt fint!!

ULL ER TULL!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay.. du er lei alt maset, men ull er ikke tull... ull er gull. faktisk ganske kjekt, og jeg er glad jeg kan bruke ullinnlegg for å ikke fryse på puppen, og for at datteren min ikke blir våt i svette. greit at du klarer deg fint uten, men hvorfor skal man ikke bruke det av den grunn? raring

Skrevet

Nei, jeg foretrekker ull, også på meg selv. Det varmer mye bedre, og om jeg svetter litt, begynner jeg ikke å fryse likevel. Barna mine i barnehagen bruker også ull. Jeg brukte ikke ull som liten, frøs sjelden og var aldri syk, likevel greier jeg å se fordelene med ull.

Skrevet

Ja, ull er tull... Jeg er så lei dette ullpratet nå. Det er ikke alle ull funker like bra på! Da jeg var liten tålte jeg ikke ull. Alle bestemødre skulle kle på meg ull hele tiden, noe som resulterte i svære blemmer og hissig rødt utslett. Jeg hadde ullvotter da jeg var liten, det er jo bare tull. Det blåser jo tvert igjennom dem, og blir kjempeubehagelig da de blir våte.

Har selvsagt prøvd ull på mitt barn også, og barnet svetter så det renner. Selvom det er naken hud mot ull. Aldri i verden om vi skal bruke ull her. Lenge leve fleece!

Skrevet

Jeg lurer på hvilken type ull dere har brukt siden dere sier det klør. Ser flere har sagt det. Det har jer aldri vært borte i.

Ellers tover jeg strikkevottene eller bruker de inni vind eller regnvottene når det er kaldt. Både til meg, mannen og ungene.

Men derimot fleece er det verste mølet jeg har vært borti. Klam og kliss våte av svette.

Skrevet

Men de som er alergiske mot ull skal selvfølgelig buke det,. da kan man bruke superundertøy eller silkeundertøy.

Skrevet

Er allergisk mot ull og kan ikke huske at jeg frøs spesielt mye da jeg var liten. MEN vi var heller ikke like mye ute den gangen som det ungene mine er i barnehagen. Gutten min svetter lett og da vil han bli kald med en gang om han bruker bomull innerst. Med ull er han varm selv om han er litt våt. Men hva er problemet egentlig? Kan du ikke bare la vær å bruke ull på ungen din da? Og la vær å lese alle ull innleggene? Ser ikke helt problemet!

Skrevet

Kjenner at jeg irriterer meg over de som må skrive egne innlegg om at de irriterer seg over innlegg. Ingen bryr seg om at du ikke liker ull.

Men, for å kommentere saken; husker at jeg irriterte meg over bestemor som alltid kom med ullbodyer til babyen min fordi de bomullsbodyene vi brukte ikke var gode nok. Det var vår/sommer og vi var aldri ute, men hun har bestemt seg for at ull alltid er best. Og det syns jeg er tull, man må se an situasjonen. Selv bruker vi ullfrottè nå.

Skrevet

Og hvilken type bomull holder dere og barna deres varme selv om de er våte da?

Skrevet

Jeg blir alltid både våt og kald om jeg har ull innerst. Sånn ekkel følelse. Bruker bomull innerst, så fleece. Da blir det ikke kaldt noensinne!

Skrevet

jada, ull har en del fine egenskaper, men sønnen min med atopisk eksem KAN ikke bruke ull mot huden, da klør han og får fryktelig eksem. Og den bomullenhan da bruker mot huden er helt vanlig bomull fra kjedebutikkene, så tar vi en ulldress utenpå der i stedet. Bare tull at man må ha ull innerst for å holde seg varm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...