komplett familie Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Hei. Var hos lege forrige uke, var da 12+3. Hun ville ikke måle symfysemålet da hun mente det var altfor tidlig. Er det for tidlig? Noen andre som har opplevd dette? (ble nemlig litt usikker. Legen jeg var hos var turnuslege, og når jeg skulle bestille time for sykemelding nå så var hun plutselig borte fra legekontoret selv om hun skulle ha praksis der frem til februar!!! Kanskje hun har gjort noe feil på min første time...!!!) Hva gjorde dere ellers på førstekontroll????
superglad!! Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Hei! Jeg var til kontroll veldig tidlig. Uke 6. Men tok da bare noen blodprøver, målte blodtrykk og fikk litt info. Ingen symfysemål. Det er tidlig enda. Livmoren har så vidt kanskje kommet seg over symfysen i uken du er. Så ikke noe å bekymre seg over! Målet 1.gang hos kontroll hos jordmor i uke 18. Klem
Katsi Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 De pleier ikke å måle symfysemålet så tidlig. De tidligere svangerskapene mine er det ikke blitt målt før nærmere uke 20. Denne gangen går jeg til spesialist og får ikke målt symfysemålet mitt i det hele tatt, hun tar bare ultralyd. Litt trist det da synes jeg, litt spennende å følge med på kurven og gjennomsnittet
Squirrel79 Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Jeg tror det er helt normalt å vente med å måle symfysemålet. Fikk målt mitt for første gang i går, men jeg er 22 uker på vei.
mamman til pia, eli og mari Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 1 gangs kontroll på meg i dag og og ingen symfysemål hær heller
komplett familie Skrevet 17. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2008 takk for svar. Godt å høre at det ikke var noe spesielt med min første kontroll.
Maf og lillemann Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 fikk målt symfyse mål første gang i uke 14 (ca 14 cm). men legen sa at det egentlig ikke var så viktig så tidlig. men jeg lå no der oppå benken med bar mage (hadde hørt hjerte) så da kulle hun like så godt måle!
komplett familie Skrevet 17. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2008 måtte dere ta GU på første kontroll? Hvordan finner man ut om det er en graviditet utenfor livmoren? Hmmm - er visst litt i det bekymrete hjørnet i kveld!!!
Babyønske �� Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Jeg er 25 uker og har enda ikke tatt symfysemålet. Skulle hatt jordmortime denne uka, men den ble utsatt til neste uke. Har ikke vært hos hverken lege eller jordmor siden uke 12. GU har jeg heller ikke tatt, og har ikke hørt noe om at jeg skal ta det heller. En graviditet utenfor livmoren ville du garantert ha merket for lenge siden når du er i uke 12. Det fører til smerter(og ofte blødning)ganske raskt når egget blir til embryo og begynner å vokse(man oppdager det som oftest innen uke 9). Etterhvert vil også eggleder sprekke, og det vil nok kjennes ganske godt. Så tror ikke du skal bekymre deg for det nå.
superglad!! Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Det er lett å gå og bekymre seg, men prøv å la være. Som regel er alt vel:). Jeg har bekymret meg mye ejg og, men uten grunn så langt. Internett er ofte en u-ting for oss som bekymrer oss. Prøv å få time hos jodmor litt tidlig om det er mange spørsmål du har. (og skriv dem opp slik at du husker dem). Du kan også ringe jordmor så ofte du vil om det er spørsmål du har og lurer på. Jordmor fortalt meg at GU ikke var vanlig gjøre lenger. Den hender noen av legene tar en celleprøve av om de finner det nødvendig. For min del var jeg hos gynekolog 3 uker før jeg var hos legen 1.gang og hadde allerede tatt celleprøve. Prøv og kos deg! Og nyt graviditeten! KLem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå