beggeto Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Det er sikkert andre enn meg som ikke har noe særlig familie i byen vi bor i. Hva gjør dere ang barnevakt? Det skjer vel innimellom at både mor og far veldig gjerne skulle vært på hvert sitt møte eller at man føler behov for en frikveld? Vi har ei jente på 9 mnd og er litt i beit en ettermiddag/kveld. Riktignok har hun en bestefar ikke så langt unna, så i teorien burde jo han kunne passe henne. Men han er litt forsiktig av seg, har foreløpig ikke skifta en enste bleie, og er veldig usikker og vil ikke at hun skal gråte o.l. Vil ikke bruke noen hun ikke kjenner godt heller. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 jeg har venner som jeg spør, både venner med barn og venner uten. Og så har jeg ei nabojente på 15 som har sittet noen ganger. Kanskje noen kjente av dere som kjenner ei fornuftig nabojente som kan passe deres litt?
Zitro Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Hva med ei venninne av deg da? Passa ungen til venninna mi flere gange jeg før hun ble 1 år. Da var jeg hjemme hos dem...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 vi har ingen familie i nærheten som kan passe kevin. men jeg har et par gode venninner som har passet han endel. men det er ikke lett nei. blir ikke ofte vi har barnevakt.
Koseklompen Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Vi har ingen familie her vi bor, familien vår bor et stykke unna. Men ang barnevakt så har vi ikke hatt noe behov for det enda selv om tuppa er 3 år. Men hadde vi bodd nærmere familie så ville vi uten å nøle satt henne hos foreldrene mine, ikke fordi min mann og jeg desperat trenger "alene tid", for det får vi når tuppa har lagt seg. Men fordi hun trives veldig med sine besteforeldre, og så har hun nokså unge tante og onkler som hun er sterkt knyttet til. Men her vi bor så er bestekameraten til mannen min og kona hans "tante og onkel" for tuppa, og hun kaller de for det og, og så har de et barn som er gjevngammel med tuppa som hun går kjempebra overens med., de skal passe tuppa når jeg skal prøve å snike med meg mannen min på overraskelsesmiddag på bursdagen hans Er litt nervøs, men tuppa er ekstremt glad i "tante" så det blir nok ikke noe problem
Mom2Two Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Vi løser det ved at vi aldri har barnevakt;o) Som oftest blir det til at vi mekker det til slik at en av oss er hjemme. I et par tilfeller har svigermor kommet (1 times biltur) Vurderer å la datteren til en jeg kjenner som er 13 sitte fra tid til annen. I hvert fall når det bare er snakk om et par timer og vi er i nærheten. Men alt i alt kan jegvel telle på 1 hånd de gangene vi har hatt barnevakt på de godt over 8 årene vi har hatt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå