Gå til innhold

Oppskrift på gode pastaretter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ungene mine elsker pasta, men jeg begynner å bli lei av kjøttdeig og kjøttsaus..... Noen som har noen gode oppskrifter de vi dele med meg?

Gjerne med f.eks bacon, skinke el pesto.

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lag pasta rør(penne) carbonara saus, stek kjøttdeig og/el bacon, bland pasta og saus, ha i ildfast form, fordel kjøttdeig og bacon oppå å ha på ost. gratiner i ovnen....godt og enkelt:)

Skrevet

her i huset elsker vi pasta alle mann:)

har mange pastaretter, men husker ikke så mange oppskrifter i hode...

men jeg kan finne de frem og skrive de opp her når jeg får tid...

husker en oppskrift...

jeg steker kjøddeig og krydrer det med kun blandingskrydder, (den sorte drøssa med gull etikett) så heller jeg fløte over kjøttdeigen:) aldeles nydelig til kokt spagetti...:)

Skrevet

Åååh nam nam...Må bare skrive under på den RockeBaby'n jeg digger kjøttdeig med fløte... heller det over gryta med pasta al dente og lar det trkke godt inn..mmmmm...

Skrevet

En annen variant er å koke spagetti ha oppi litt smør og pesto.serveres med pinjekjerner på toppen..nyydelig...

Skrevet

Jeg har en vi alle elsker her i huset. Hvor mye man gjør ut av det er valgfritt, og passer derfor like godt på dager med god og dårlig tid...

Bruk Toros pastasaus med ost og urter som basis. Er god med bacon, skinke eller min egen favoritt, svinefilet med godt krydder. Bruk bare den pastatypen som du ønsker....

Server gjerne med friske urter og parmesan.

Skrevet

Jeg er veldig glad i pasta og kylling...

Steker kyllingfilet i biter, og koker pasta.

Når kylligen er ferdigstekt har jeg bare i fløte og sitronskall (varierer bare smaken etter hva jeg har lyst på), og lar det koke inn litt..

så er det bare å servere...

Enklere og greiere blir det ike,og det er SÅ godt!:)

Jeg bruker gjerne å servere en god salat ved siden av...

Skrevet

1 pose båndspaghetti, 1 boks picnicskinke i små terninger, 1/2 purreløk i små biter, masse italiensk krydder, 2 pk fløte, litt melk, litt raspet ost, 2-3 fedd hvitløk hakket.

kok spaghetti, tøm av vannet, tilsett fløte og krydder, purreløk og hvitløk, kok i noen få minutter. ha i picnicskinke sammen med ost. spe med melk hvis det blir tykt. kok opp og server.

server med salat og sorte oliven ved siden av. pastaen skal være godt krydret med italiensk krydder, salt hvis behov.

Skrevet

Når pastaen er ferdigkokt blander du inn blandingen-(1dl fløte med 2 eggeplommer, 1/2 ts salt+ 1/3 ts malt pepper)

400 g kyllingfilet kuttet i biter, 1 rød paprika i strimler, 1 rødløk i båter, 1 squash i halvmåner, 1pk grønne bønner, ruccolasalat, pinjekjerner, litt revet parmesan(gran padano)

Varm opp stekepannen, sleng i kyllingen, når den er brunet, skrur du ned varmen og har i rødløk, paprika, squash, bønner og pinjekjerner. Rør om ofte når det hele begynner å få varmen i seg, hell på ca 1/3dl soyasaus og like mye sweet chilisaus. Stek til sausen har blandet seg godt med alt sammen.

Pasta i bunn, grønnsaker med kylling over, ruccolasalat på toppen med et strøssel av parmesan over det igjen.

Denne retten en utrolig kjapp å lage! Det tar like lang tid å steke grønnsakene som det tar for pastaen å bli ferdigkokt.

Om ungene ikke greier sweet chilisaus så er det bare å erstatte soya og sweet chilisaus med moshroom soy saus eller ketjap Manis, eller bare salt og pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...