Gå til innhold

Hva har dere lagt på dere uke 37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 37 fullgåtte uker og har lagt på meg rett over 20 kg. Det føles veldig mye når jeg ser på vekta, men jeg føler meg ikke så veldig stor egentlig.. noe vann er det også. Er det flere som har lagt på seg såpass? Hvor fort går kiloene av igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat starta på uke 37 og ble i går veid av jordmor. Veide da ca 15 kilo mer enn før jeg ble gravid.. Husk at noe er vann og mye er nødvendig for barnet ( fostervann, morkaken + + ) og at om du er 174 eller 150 spiller stor rolle også.. OG MYE forsvinner ettrfødselen når ammingen komme ordentlig igang..

Skrevet

Var på kontroll i dag, og vekten viser at jeg har lagt på meg 13,6 kg til nå. Er 36+5 idag, så snart 37 fulgåtte uker. Håper at kiloene går fort av igjen, jeg har fått alt sammen rundt midjen, brystene, og lårene... Av en eller annen grunn er rumpa like liten som før jeg ble gravid da.

Skrevet

Jeg er i uke 38, og har lagt på meg til sammen 9 kg.

Har ikke lagt noenting på meg de siste 3 mnd ellerno, men så lenge de kunne se at babyen legger på seg det den skal, så var ikke vekta så nøye..

Skrevet

Hadde lagt på meg 16 kg i uke 37, er 175 høy.

Skrevet

Var hos lege i dag på kontroll .Er 36+1 i dag. Lagt på meg 3 kg..

Men nå må det sies at jeg hadde en del å gå på.. Gikk ned i begynnelsen av svangerskapet pga ingen matlyst. Har ikke vært kvalm en dag, men har rett og slett problemer med å få i meg mat fordi det er ingenting som smaker..

Heldigvis har babyen det bra og sf målet ligger øverst i det grønne feltet..

Skrevet

Er i uke 39 nå,og har lagt på meg 21 kg...Veide 54 før graviditeten, og veier nå 75. Har ikke noe særlig med vann i kroppen heller,så her blir det mye trening i etterkant,hehe

Det verste med vektøkningen er alle celulittene jeg har fått på rumpe/lår, og at jeg føler meg ekstremt kvapsete. Gleder meg til å stramme meg opp igjen og få kroppen min tilbake :)

Skrevet

Hei! Var på svangerskapskontroll da jeg var 37+0 og da hadde jeg gått opp totalt 13kg. Følte meg veldig mye tyngre enn det, så ble overrskaet over hvor lite jeg har lagt på meg på slutte, i forhold til på 2.trimester. Men vekta går seg til, det er jeg sikker på! Man skal jo ut på tur og trimme etterhvert, så det går nok av;)

Skrevet

Jeg er 38+3 og har gått opp nesten 7kg. 1,8 har kommet siste 2 ukene. Det er kun magen som har vokst, resten av kroppen er som den var. Jordmor var litt bekymret pga liten oppgang siden jeg ikke har så mye å ta av fra før. Hun var derfor veldig fornøyd med de siste 1,8 kg som har kommet på :-)

Skrevet

jeg er 37+1 idag=) har gått opp 18.8 kilo for å være helt nøyaktig( de siste 2 kiloene har kommet BANG på siden forrige kontroll som var for KUN 11 dager siden..gjett om jeg ble sjokkert eller!!!)

Egenltig føler jeg meg ikke så forferdelig stor, og jeg er nok "normal" når man ser sammenlignet med resten av verden rundt meg..men når d kommer til jeansene jeg brukte før jeg ble gravid, så er jeg smellfeit blitt( i forhold t sånn jeg var) får nemlig bare buksene halveis opp på lårene..=/ hele 5 cm tykkere er lårene blitt..og skal ikke snakke om rumpa=p ) men jeg håper dem går av mens jeg ammer.. en del går jo av ved fødsel(lest at d er ca 7-8kilo, men d varierer jo self!!) så da er d jo rett over 10 kilo som henger igjen, og jeg kan ikke forestille meg at de skal være "stuck" dersom man spiser sunt og er normalt aktiv=)

Skrevet

Jeg er 36+6 i dag og ligger på minus 5 kg. Skal si at jeg hadde MYE å gå på før jeg ble gravid. Ungen vokser som den skal, men merker at jeg er blitt tynnere. Siden jeg la på meg veldig under ammingen sist, og da var jeg normalvektig, lurer jeg veldig på hvordan det går denne gangen.

Skrevet

36+6 hadde eg gått opp ca 15kg. No er eg endå tyngre, men "heldigvis" er ein del vatn....

Skrevet

Jeg er 37+4 og har gått opp 10 kilo. Jeg var normalvektig før jeg ble gravid. Er ganske fornøyd med antall kilo. Det eneste er at jeg er litt bekymret for at ungen skal være stor fordi jeg nok spiser for mye sukker til daglig. Sist måling var ungen + 7%. Men men..får bare håpe at jeg ikke går så mye over termin.

Skrevet

Veldig fornøyd med +4 kilo kun. Barnet ligger også bittelitt over snittet. Deilig å føle seg litt slank igjen. Har ikke slanket meg, men har vel ikke tid til å bare sitte der og stapppe i meg som jeg gjorde sist. La da på meg 22 kilo... Huff. 5 av de kiloa sett vel til nå

Skrevet

Er 36+3 og har lagt på meg tolv kilo, skal sies at jeg har myyyye vann i kroppen....Kunne nok holdt meg litt mer unna søtsaker ja....Gutten i magen min er 20% over gjennonsnittet....

Skrevet

er i uke 37 imorgen og har lagt på meg 10 kg. la på meg 1 kg den siste uken. så, jeg tror kg kommer nå på slutten. virker ihvertfall sånn. spiser ikke mer, men magen vokser noe innmari:), også merker jeg at det er en del vann i kroppen.

Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Er i uke 36. I uke 35 hadde jeg lagt på meg 14kg. Veide 59kg før graviditeten, veier nå 73kg...

Skrevet

uke 37 imorgen og har lagt på meg 6 kg... er veldig lita og det vises såvidt... så er babyn under gjennomsnittet og lite fostervann...

Skrevet

Er 39+0 og har gått opp 10 kilo. Var pluss ca 9 kilo på kontroll i veke 36-7. 177cm høg, normalvektig (bmi 22) i utgangspunktet. Trur ikkje det er så mykje vatn i kroppen, så spanande å sjå kor mykje som er igjen når babyen kjem ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...