Gå til innhold

samlivsbrudd...hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bestem i går at vi skal flytte fra hverandre.

jeg flytter ut siden jeg ikke har råd til å sitte med leiligheten....

men...

jeg ane rikke hvordan jeg skal gjøre det med jobben og sånn.....jeg jobber sent noen dager.

mandag, torsdag jobber jeg sent, annahver uke jobber jeg mandag, torsdag, fredag sent OG lørdag....

går det ann å ordne det slik at i stede at han har sønnen vår annahver helg, så har han sønnen vår noen dager i uka liksom?

er ikke uvenner heldigvis...men vi har det ikke bra sammen i forhold. hadde vi skulle ventet og ''prøvd'' på nytt som vi har gjort flere ganger, så tror jeg det hadde endt med ett brudd og masse sinne og hat...så vi utsetter de tikke. vi gjør det nå, mens vi enda er venner.

men det var den jobben da.

og jeg er lærling....med 30% lønn. har rett på noe OS, men ikke mye. kan jeg få redusert bhg pris også?

og han har ikke så mye i mnd, 20.000 utbetalt så jeg vil ikke få så veldig mye bidrag. vil jo ikke blakke han heller. så fremt vi ikke selger leiligheten og han kjøper seg noe billigere. han får jo lån, det får ikke jeg....men...ja.....

noen som har noen svar til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere ordner jo samværsdagene slik som dere vil selv, ingen som bestemmer dette for deg.

Hvis dere ikke har 50 % deling, men at du har hovedsamværet får du også 64 % av bhg kostnaden dekket.

Skrevet

ja vi blir å ordne det sånn. at jeg har hovedsamværet.

nå er jeg egentlig elendig i matte..

hvordan regner jeg ut det med bhg og 64%?

hva må jeg betale da?

men hvordan er det med samværsdagene?

hvor mange dager kan han ha? hvor mange dager kan han ikke ha før ddet går utover OS?

Skrevet

Du tar barnehageprisen(minus evt matpenger) x 64/100= det du får dekket av NAV. Det trekker du fra barnehageprisen, og da vet du hva du skal dekke selv:)

Tror det er 66%(er langt fra sikker her) du må ha i daglig omsorg for å få OS. Dvs 365 dager i året x 66/100= så mange dager(eller netter, da, siden det er de som teller) som du må ha barnet pr år. Så fordeler du dette på 12 mnd osv. Han kan vel ha barnet ca 10 netter pr mnd, utfra dette. Husk at ferier fordelt utover året osv regnes med også i de 10 nettene.

Husk at du har rett på en ekstra barnetrygd, også.

Skrevet

Hva med å skifte jobb siden du jobber så mye kvelden? Eller forklare på jobben åssen ståa ligger ann hjemme, kanskje du kan jobbe mere dagtid.

Skrevet

jeg får desverre ikke byttet arbeidstider da arbeidsplassen min åpner klokken to. jobber på en ungdomscafe som lærling i barne og ungdomsarbeider faget og for å bestå oppgavene må jeg være blant ungdommene også. det kan jeg ikke dersom jeg jobber sent.

uansett ungdomstilbud her i byen så blir det seinjobbing for å få gjort oppgavene. har dog bare 6 mnd igjen på denne plassen å være. etter det går jeg over på sfo og barnehage...med normale arbeidstider.

Skrevet

sett at han kjøper meg ut av leiligheten....

jeg har egenkapital på 400.000 i leiligheten. + halve verdiøkninga....

men dette er en arv jeg har fått som skal gå til utdanning, investering i leilighet osv.

jeg vil helst ikke ''sløse bort'' arven på husleie der jeg kommer til å leie, men jeg kommer vel ikke til å få støtte til bostøtte siden jeg har formue?

v'ær snill å ikke døm meg fordi jeg spør om jeg har rett på bostøtte osv. jeg har ikke råd til å kjøpe noen leilighet for 400.000 og jeg har heller ikke nok lønn til å få lån. derfor må jeg leie frem til jeg får lån nok til å kjøpe. ikke vil jeg ha BBL leilighet heller. da får jeg lånet jeg må betale OG husleia.....

Skrevet

hmm...hørtes ikke bra ut....

men jeg skjønner at du vil tenke på deg selv.

og....vel...jeg syns egentlig det er bra at du velger å gjøre set slutt nå og ikke venter til det eventuelt går til brudd med hat og sinne som du sa tidligere.

hvem vet, kanskje dere finner tilbake senere. kanskje dere trenger en pause.

har dere vært ilag lenge eller?

Skrevet

Hadde jo vært genialt for deg å ihvertfall holdt ut til du var ferdig med lærlingetiden :-)

Skrevet

Hadde det ikke vært mulig at barnet bodde fast i leiligheten mens du og pappaen flyttet ut og inn?

Hadde det ikke gått ann at Du hadde barnet de formiddagene du skulle jobbe kveld, og pappaen tok over på ettermiddagen?

Går barnet fullt i barnehagen?

Dere finner nok en løsning, kan jo hende det blir rotere og lite forutsigbart for barnet å gjøre det på denne måten. Hvor gammel er barnet?

Skrevet

er ikke så genialt å holde ut i ett forhold som ikke er ment to be i to år.

sønnen vår er to år.

jeg jobber sent fra halv to til ti to dager i uken, annahver uke tre dager i uken.

han er ferdig klokka fire.

han må i såfall slutte halv to på jobb og det gikk ikke sjefen med på.

han går full tid i barnehagen ja.

vi kommer til å bo tett med hverandre og jeg fikk vite at NAV teller antall netter barnet er hos far så vi har inngått avtale oma t han har han de dagene jeg jobber sent, men kommer over med han på nettene når jeg er kommet hjem, så leverer jeg i barnehagen dagen etterpå.

jeg har funnet en leilighet som er såpass nært at jeg kan se leiligheta herifra.

vi ordner det nok på ett vis.

ingen uvennskap, men vi ''gir oss mens vi er på topp'' som venner.

vi har vært sammen i 5 1/2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...