Gjest Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Verste uvanen jeg har, totalt cocakoliker. har funnet ut at jeg får i meg mellom 600 og 1000 kalorier daglig gjennom cola-drikkingen min... Jeg hadde nesten klart å slutte, var nede i under en halvliter om dagen, og gikk ned 2 kilo på en uke:-))) Men så ble jeg skikkelig forkjøla, og da skle det ut igjen (cola godt i sår hals, og også når jeg hoster fordi jeg har en tendens til å kaste opp når jeg hoster, hvis ikke jeg drikker cola som er sterkt nok til å døyve brekningsrefleksen) Så nå er det på'n igjen...abstinenser og hodepine. Men nå vet jeg at jeg kan! Så dette skal jeg klare, og endelig skal jeg komme ned i vekta jeg trives med. Noen andre som sliter med lignende? Jeg har forresten slutta med røyk tidligere i livet- og tro meg, å slutte med cola er mye vanskeligere!
Sivalur Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg vet!! Det er dritvanskelig! Men det går hvis man vil - det er jeg beviset på! Var helt coloman selv, men NÅ har jeg sluttet! Har ikke drukket en slurk siden forrige tirsdag - og har faktisk ikke lyst på heller. Nå var det en spesiell grunn til at jeg måtte slutte, og jeg går på en streng diett i tillegg også, så alt sammen bidrar nok til at det har gått greit. Har gått ned 4,5 kilo siden sist jeg veide meg (det er noen uker siden altså) - og føler meg SÅ mye bedre! Jippi hipp hurra! Tenk på at cola er gift - som du heller rett i kroppen din. Fysj og fysj! Når det er sagt så kommer jeg vel kanskje til å ta et lite glass cola på lørdagskveldene når jeg etterhvert blir ferdig med denne kuren...
Gjest Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Ja, cola på lørdager når avhengigheten er godt og vel borte! Det jeg merket veldig den perioden da jeg drakk minst cola, var hvor mye bedre jeg følte meg. Klarere i hodet, bedre i magen, jevnt og naturlig sulten i løpet av dagen. Ikke oppblåst og mindre hodepine. Gleder meg ved tanken på hvor slank jeg kommer til å bli! Lykke til med kuren din:-)
Sivalur Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Ikke sant! Det er så deilig å slippe den oppblåste magen, hodepine osv! Cola er noe DRITT egentlig!! Grrrr! Jeg drakk cola zero for jeg skulle liksom slanke meg, men det er jo bare humbug! Nei, har fått et nytt og bedre liv denne siste uken - en uke igjen og håper det blir like mye forbedring den uken som jeg har hatt til nå! Så kommer jeg nok til å være enda mer bevisst på hva jeg putter i munnen fremover - selv om jeg har hatt et ganske sunt kosthold lenge og prøver å spise ganske sunt til daglig.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Ja, kostholdet mitt ellers er ganske så bra- kan alltids bli bedre, men det er sunt og variert. Men denne colaen ødelegger alt. Jeg har drukket altfor mye cola i så mange år, men jeg var alltid syltynn før, så det virket ikke som et problem. etter at jeg fikk barna mine derimot, så er det blitt noen kilo (ikke veldig mye, men mer enn jeg trives med) og tennene mine har jo definitivt ikke godt av dette. Vi får stå på, og få et cola-fritt liv. Deilig å ikke være avhengig av noe:-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg vet hvor tøft det er. Har holdt meg unna cola en mnd det året jeg skulle gifte meg. Ble med den ene mnd gitt... Mistet motivasjonen helt når jeg ikke gikk ned et gram i løpet av den tiden. Nå har jeg sluttet igjen. Må ned noen kilo, men jeg er så sprø at jeg drikker cola som vanlig i helgene. Orker ikke føle at jeg er på slankekur. Lever sunt på hverdagene og koser meg i helgen (er ikke bare colaen som har gitt meg litt ekstra sideflesk). Heldigvis har jeg ikke hatt abstinenser denne gangen og da er det betydelig lettere. Tror det faktisk har litt å si at jeg spiser veldig regelmessig og sunt, da er ikke suget så stort. Jeg har til og med klart å ha cola i hus uten å røre den nå. Regelen er at det er lov til middag på fredag og ut søndag, men så er det stopp igjen. Synes det er en fin start, jeg.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Det er en god start:-) Jeg kan ikke drikke cola i helgene enda, det bare forer avhengigheten min. Har heller ikke sluttet tvert, for koffein-abstinensene er for tøffe- så trapper veldig ned i stedet. Noen få slurker her og der, når det blir for ille. Men nå er jeg vrieklig motivert, så det går raskt nedover mot ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå