Gå til innhold

Ang. positiv graviditetstest og u.l. termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte brått å tenke på om jeg kan være lenger på vei enn hva u.l. terminen tilsier. Det er 10 dager mellom mens termin og ul termin - og ble litt bekymret over at jeg kanskje kan gå altfor mye på overtid? Har ikke termin før om 12 dager, men faktisk allerede om 2 dager om jeg følger mens termin. Når jeg sjekker på babyverden ift. u.l termin fant unnfangelsen sted lørdag, og fredagen etter fikk jeg svak positiv test (vet at dette bare er ca. datoer altså). Noen som vet hvor tidlig man får positiv test? Veldig knotete skrevet det her ser jeg, men håper dere forstår! ;) Dessuten ligger symfyse målet mitt OVER det grønne området, selv om jordmor tror jeg får en liten baby.. hm...

Videoannonse
Annonse
Gjest vreim *fødeklar*
Skrevet

hei..

jeg har det på samme måten, og det er skummelt å tenke på overtiden det kan ende opp med hvis det ikke skjer noe av seg selv..

jeg ringte jordmor og sa dette bekymret meg og hun sendte meg videre til ultralyd, der målte de barnet på nytt og da stemte min mens termin mere enn ultralyd termin.. så jeg fikk time dagen før min mens termin til ny ultralyd om det ikke hadde skjedd noe før.. så de kunne sjekke om alt var bra og om det var nok fostervann..

håper dette var til noe hjelp. lykke til:)

Skrevet

Jeg har det også sånn...det vil si, det er hele 22 dager differanse mellom mens termin og UL termin. Menstermin 20 sept, og UL termin 12.okt. Skjønner ikke helt det, i og med at mensen er regelmessig. Uansett, jeg testet i så fall positiv på graviditetstesten ca 8 dager etter befruktning (dersom UL terminen stemmer). Jeg føler selv at jeg er kommet lenger, og har snakket med jordmor om dette. og hun skjønner min bekymring. Jeg er redd jeg skal gå flere uker over menstermin, jeg skal til ny kontroll i neste uke (38 fulgåtte uker etter UL termin), jordmor ønsker da å kontakte KK for en tidligere overtidsvurdering. Sånn at jeg blir vurdert etter mens termin, ikke UL termin. Bare sånn for å forsikre oss om at babyen har det bra, og at morkaken fungerer, og fostervannet er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...