Gå til innhold

Noen med erfaring med snuing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var i utgangspunktet i mot, men da jeg var på føden føltes det for dumt å ikke ha prøvd det. I tilfelle det gikk. Men det gikk ikke til meg da. Satt bom fast..;-)

Skrevet

Har lest at det kan innebære mange alvorlige komplikasjoner som navlestrengen rundt halsen , morkakeløsning osv. Er nesten så jeg ber om størelsesestimering på babyen og røntgen av bekken for å se om jeg kan føde vaginalt med babyen i seteleie istedet for denne snuingen.

Skrevet

Var til snuing når eg var 37+2. Grua meg veldig førut pga alle skremsels- historiene! Mi erfaring er kjempepositiv og eg hadde gladeleg gjort det igjen!

Gynekologen sa på forhånd at dei bruka å lykkast i ca 50% av tilfella. Han ville gjere et forsøk, men ville ikkje prøve lenge eller fleire gongar. Låg til observasjon både før og etter. Sjølve snuinga var over på max 20sekund! Og det gjorde absolutt ikkje vondt, og det var ikkje ubehageleg! Tvert om. Vi synes det var berre veldig facinerande! Dette gjorde at eg fekk føde vanlig 11 dagar før termin, ei frisk og velskapt jente ;o) Lykke til enten slik eller slik ;o)

Skrevet

Snudde min uke 37, helt uproblematisk. Heller det enn å føde i seteleie.

Men heller setefødsel enn keisersnitt.

Risikoen med å snu er mindre enn risikoen ved setefødsel og risikoen ved k.s er større enn ved setefødsel, så for meg er saken helt enkel og grei :-)

Ikke alltid det er mulig å snu/føde i sete da. Da må man jo ta k.s. Heldigvis er ikke dette så innmari farlig i 2008 heller.

Skrevet

Takk for tilbakemelding jenter - jeg tror jeg kommer til å gi dem en sjanse til å snu for jeg vil veldig gjerne føde "normalt" engang til. Vil føle meg snytt om det ender med KS. Men alt i alt ønsker jeg alt vel overstått nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...