Topprisen Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Har ikke hørt så mye om den, bare at den skal hjelpe for noe.. Noen som vet hva, og som har erfaring med den?
barbara Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg aner ikke om det hjelper for noe svangerskapsrelatert, men salviete er helt fantastisk for sår hals. Det lindrer veldig, og løser slim. Har sunget i kor i mange år og alltid drukket salviete om jeg har vært sår/sliten i halsen eller halvforkjøla på øvelse eller før en konsert. Etter hvert ble så mange i koret også hekta at styret begynte å kjøpe inn salviete i tillegg til vanlig te og kaffe når det var konserter, seminarer eller liknende:-)
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Salviete blir anbefalt som eit kjerringråd for ufrivillig barnlause. Den skal ha god innverknad på hormonar og skal drikkast i rikelege mengder før eggløysing. MEN urteboka mi står det at den ikkje skal drikkast av gravide! Eg har også brukt det mot sår hals, og veninna mi fekk det mot magevondt då ho var lita.
freefly Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 salviete brukes for å stanse melkeproduksjonen. greit å bruke når man er ferdig med å amme men ikke før den tid. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå