Trollmora Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 LilleSnupp har brukt smokk frem til i går og vi har lenge vært enige om at nå er det på tide å slutte, så stor jente som hun er blitt.(3 1/2 år) Hun har også brukt koseklut og det kan hun fortsette med. Søndag kveld ble vi enige (hun og jeg ) om at "i morgen" er det slutt! Hun kastet selv smokken i søppla i går morges og veldig enig om dette. Lille Luringen tok derimot tommeltotten i bruk i går kveld ,og selv om hun var en liten tur oppe på doen før vi la oss spurte hun ikke etter smokken! Kjempefint, ikke sant? I morges derimot kom hun tuslende ut med koseklutene sine og tommelen i munnen. Hun er enig i at hun har sluttet med smokk, men er ikke like enig at tommelen inngår der. Forklarte at tannlegen ikke likte bruk av tommelen, og hun skjønner hva jeg sier. Så nå får vi bare krysse fingre for at det er bare et midlertidig substitutt og hun ikke koser seg noe særlig med fingeren. Hun er uansett kjempeflink med å kutte smokken:o) Opprettet klistremerkeskjema i dag tidlig, så om en uke har jeg lovet å gå på kino med henne hvis det fortsetter like bra.
Maud Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg har en liten venninne som sluttet med smokk da hun var 3 år og puttet inn tommelen i stedet. Foreldrene tenkte at da var det tross alt bedre med smokk. Hun sluttet med smokk igjen da hun var 4 år og da hun var 5 år. Etter det har hun puttet inn tommelen hver gang hun skal sove og jammen tror jeg hun gjør det ennå, hun blir 7 om noen uker. Det er ikke lett med sånne suttere! Lillebror her er litt mindre enn din LilleSnupp og skal slutte med smokk hver morgen, men ikke på kvelden ;-) Lykke til med slutting. En belønning til stor jente er en fin motivasjon :-D
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Jeg er nok en noe brutal mamma i enkeltes øyne jeg. Da elstedatteren min var rundt årsgammel måtte jeg tvangsavvenne henne med totten. Den var deformert, så ut som tommelen på en 90 års gammel dame, skrukkete, oppbløtt og "flat" på en måte. + at den var dobbelt så tykk som den andre tommelen.Neglen var også deformert. Gikk på apoteket og kjøpte "go'negl". Smurte på neglen om kvelden og etter to kvelders intens gråt var det slutt. Hun prøvde med den andre tommelen, med alle andre fingre, men de smakte tydeligvis ikke like godt. Neglen på den tommelen er fortsatt deformert. Hun er nå 21 år.... Guttongen sluttet med smokk da han var rundt 3,5-4 år og det gikk helt greit. "kaptein sabeltann" tok den da han la seg i senga med kaptein sabeltann dynetrekk. Vips så var den borte. Han syns kaptein sabeltann var en slemming i mange dager, men det dukket aldri opp noen smokk mer, så det gikk ikke mange dagene før han sluttet å spørre etter den. Vi hadde jo da i lang tid lest ei bok om smokkeslutt. Tror det var baby miss piggy som skulle slutte med smokk fordi baby kermit og alle vennene hadde sluttet. Den leste vi hver eneste kvled på sengkanten. Etter guttongens ønske. Lykke til med smokeslutt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå