Gå til innhold

jeg ble så GLAAAAAAD....

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg så alle magebildene på babyverden. Er ganske tynn til vanlig ( 57 kg og 172 cm høy), og er fornøyd med det, spiser alt jeg har lyst og er ikke spes. opptatt av vekten. Men forrige svangerskap la jeg på meg 28,5 kg!!! og det var ett mareritt å få de av igjen, i tillegg til at formen var som hos en 80åring og bekkenløsning osv. Så jeg har vært ( underdrivelse) småhysterisk dette svangerskapet for å legge på meg så mye igjen. Jordmor var også enig at det var altfor mye opp sist gang ( fikk også en gutt på 4800 gr), og mente all den vekten verken var bra for min kropp eller babyen.

SÅ, jeg har følt meg så stor nå, er 15+0 og har lagt på meg 5 kilo, men når jeg så bildene på babyverden så jeg at det er mange som er LANGT større enn meg og allikevel ikke så ut som en middels låve i slutten av svangerskapet.., det var en utrolig lettelse å se

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å i helvette det var mange kg!! Ikke meningen å være frekk, nei! Men jeg selv går opp for lite, så ble bare litt sjokkert! :) Jeg har gått opp 6kg og er i uke 24.

Skrevet

hi hi *ler*

ja ikke sant!!! VELDIG mange kilo, ikke rart jeg er hysterisk. Og misforstå meg rett, jeg skulle GJERNE gått opp for lite :-)

Skrevet

Hehe, vittig. Jeg har akkurat skrevet innlegg om at jeg fikk angst av alle de store magene på babyverden, fordi de ser gravide ut, og det gjør ikke jeg :/

Såg på bilde etter bilde etter bilde og tenkte at herregud, jeg KAN ikke være gravid jeg, har jo f... ikke mage jeg...

Men nå skal jeg trøste meg med at det kanskje er like greit ;):)

Skrevet

hmm.. disse må jeg visst inn å kikke på. Er selv 18+5 idag og har til nå lagt på meg 4 kg

Skrevet

Hvor finner man disse bildene da?

Skrevet

Hehe ja skjønner deg godt. Min søster gikk opp 25 kg og jeg er redd for at vi skal ha litt felles gravid gener på akkurat det der. Men du Mirakelbaby, er du gått opp for lite? Jeg er gått opp ca 1,5-2kg å er også i uke 24. Symfysemålene låg så vidt under kurven på helsekortet, og jordmor sa ikke noe spes om vekten min forgje uke utenom at det var bra at jeg spiste sundt å sånn? Men er det farlig å gå opp for lite? Å hva er "for lite"? Jeg er enda ikke oppe i den vekten jeg var når jeg ble gravid (har hatt voldsom svangerskaps kvalme),å var ikke noe tykk før heller.

Hihi nå skal jeg se mage bilder. Jeg har akkurat fått meg en tute mage så det blir gøy =)

Skrevet

ja du er ikke alene om å legge på seg har allerede lagt på meg 10 kg er i uke 21 nå. var ikke mere en 48 kg da jeg ble gravid så jeg er bare 58 kg nå. Legger på meg 10-15 kg til tipper jeg det er 4 graviditet så det blir mer og mer for hver gang. 1 gang 13 kg, 2 gang 15 kg, 3 gang 18 kg hehe.

Skrevet

Det er vel ganske normalt at dere som er så tynne fra før, legger på dere mer i svangerskapet. Man trenger jo litt ekstra, ikke bare kiloene til baby og morkake. Kjekt å ha litt ekstra til energi til amming og babyvåk. Jeg er også ca 1,72 høy, og var nærmest anorektisk da jeg veide 54 for maaange år siden, nesten så foreldrene mine tok meg med til legen fordi de var bekymret. Nå veier jeg vel det dobbelte, så de trengte ikke akkurat bekymre seg ;) Men det jeg mener er at en startvekt på under 60kg er jo veldig lite da, så da har nok ikke kroppen vondt av et par kilo ekstra :)

Skrevet

Meg du mener? :-)

Tja.. jeg har jo sikkert ikke gått opp for lite i den forstand, men jeg mener det selv. Jeg er også rett under den streken på sf-måle-arket :-) Men jordmor påpekte at jeg ikke hadde gått så mange kg, vet ikke helt hvorfor hun sa det. Jeg sleit også med kvalme, i 3 måneder, så gikk ned nesten 5kg pga. det :-( Jeg kom opp på min "normale vekt" for ca. ei mnd siden.

De bildene ja, flotte mager! Men vanskelig å se noen som er like langt som deg selv, for de er jo kategorisert etter bokstaver :/

Skrevet

Ja, deg jeg tenkte på Januar-Mirakel =)

Okei. Jeg er 162cm, veide 59kg når jeg ble gravid gikk ned til 54 å er 56-57 med klær nå. Så lenge ikke jordmor sa noe å symfysemålene stemmer å lille gutten vår helt etter størrelsen og rund å god i magen på UL så er jeg bare happy for at jeg ikke er blitt så stor selv enda. Leste på en annen tråd at du var helsepersonell.

Har hørt så mye hysteri rundt dette å gå opp "for mye" og "for lite". Men har roet meg å tenker at bebisen har det veldig bra så lenge jeg har en god følelse =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...