Gjest Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Jeg har en tendens til å alltid våkne av at jeg ligger på ryggen, HVER natt! Våkner enten av at jeg må på WC eller av at jeg rett å slett er kvalm pga. at magen trykker skikkelig på organene når jeg ligger på ryggen. Nytter ikke gjøre noe med det heller, for uansett hvor mange ganger jeg snur meg til siden, våkner jeg på ryggen igjen :s Er det ikke farlig å sove lenge på ryggen?!
Phu Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 du kan trygt sove på ryggen enda en stund, jeg har det helt likt legger meg på siden, men våkner på ryggen. Men det kommer til å forandre seg om noen uker skal du se.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Jeg har akkurat samme tendens som deg, våkner på ryggen uansett hvordan jeg legger meg om kvelden... Men har begynt å legge ei pute bak og delvis under ryggen før jeg sovner, og vokner faktisk liggende litt oppå den slik at jeg får en liten tipp over mot siden! Ellers våkner jeg liggende å holde rundt puta Du kan jo prøve, kan jo hende det hjelper litt! Tror nok uansett du våkner før det bli "farlig" man blir jo uvel av at blodårene klemmes av, så det går nok bra
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 oi, noe ikke jeg har fått med meg.. hvorfor kan man ikke sove på ryggen..? jeg er sånn litt om hverandre på rygg og på siden.
Giinaღ Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Samme lurer jeg på ,,, selvom jeg synes det er ubehagelig da.
birrisj05.02.09 Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Kroppen merker det om det blir så vondt at du ikke kan ligge sånn.. våkner også på rygg, stortsett hver morgen..
Maya_1 Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Jeg har hørt folk sier man ikke bør ligge på ryggen fordi hovedpulsåren kan komme i klem noen ganger (med baby og all tyngden oppå ryggen), men jeg skal love deg at det kjenner man! Man blir så uvel at man skulle tro kroppen våkner eller snur seg om man skulle finne på å gjøre dette i søvne også. Så det ville jeg ikke bekymret meg over
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Var til jordmor for 2uker siden.. Har bekkenløsning, og fortalte henne at jeg sliter med å finne en stilling og sove i, ender som oftest opp på ryggen.. Da fikk jeg rett og slett skjenn!! Sa at jeg måtte da for all del ikke sove på ryggen!! Ble lettere sjokkert da.. Er forresten 23+1.
Giinaღ Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Så RART at man ikke får noen informasjon om dette. Har aldri hørt noen si det tidligere, jeg. Og selv sovner jeg på siden men våkner på rygg. Hvordan unngå det da?
Kliko Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Det jeg har hørt er at man ikke skal sove på ryggen i ukene før fødselen fordi man kan klemme hovedpulsåren på grunn av vekten på magen, men nå er det jo ikke farlig. Man kjenner helt klart hvis hovedpulsåren blir klemt?!
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 jeg har også bekkenløsning, går til behandling. men da jeg var hos fysio gav hun meg en del øvelser, men sa ingenting om at man ikke skulle sove på ryggen.. ikke legen heller for den saks skyld. ikke det at det har kommet opp under kontrollene eller hos fysio, men jeg synes det er veldig rart at de ikke har nevnt det da.. hmm, blir jo bare mer og mer å tenke på..hverken kan jeg ligge på mage eller rygg, bare på siden.. æhh! men, men er det sånn, så.. skal prøve å holde ut mked å sove på siden disse 3 siste mndene. =) bare han har det bra, så er alt greit=)
Maya_1 Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Det kjenner man! Jeg gjorde det en gang, og ble skikkelig kvalm og svimmel! Så ubehagelig at man MÅ opp etter frisk luft..
Blanco Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Hvor langt er alle dere på vei egentlig? Jeg er 21+1 og begunner å få bra mye mage. Jeg våkner nesten hver eneste natt med smerter jeg kke har funnet annen beskrivelse på enn sterke, sterke menssmerter. Jeg ringte jordmor en natt det hadde vært speiselt ille og hun mente dette var kynnere.. kynnere er vel når magen blir hard? Har hatt noen av de også, men det ligner ikke på disse natteplagene. Sliten fra hofta til rett over korsryggen dagen etter..
Gjest Skrevet 18. september 2008 #15 Skrevet 18. september 2008 Jeg er snart 25 uker på vei :-) Våkner skikkelig støl, kvalm og ekkel i hele kroppen, etter å ha ligget på ryggen ei stund. Samboer'n min forslo å legge en pute ved ene siden min, slik at jeg ikke snudde meg, men i morgest lå jeg med den i trynet, haha Så ikke vet jeg hva man skal gjøre.. Men blir man uvel av å våkne opp på ryggen, er det naturlig nok kroppen som sier oss at vi ikke skal ligge sånn.. Og som et par stk. her sier, har det noe med pulsåren å gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå