Gå til innhold

Hvorfor bruker noen graviditet som

Anbefalte innlegg

Skrevet

påskudd for å trykke i seg det de vil?Noen tar det vel litt bokstavelig det med å spise for to. Da jeg gikk gravid sa venninna mi til meg at hun misunnte meg som ikke trengte å tenke på hva jeg spiste..Det er jo nettopp når du er gravid du må tenke på hva du spiser!:D Legen min sa til meg,at du skal ikke spise for to,men dobbelt så sunt.Og det som ikke "ramler" av etterungen har kommet,er fråtsing og din egen "feil";)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ribbe med majones, bløtkake med varm sjokoladesaus...

Skrevet

Lykke til med å få vekk de ekstra kiloene.

Skrevet

- til seters og gjøre meg fet, det er det jeg skal! Valker og appelsinhud, mmmmm.

Skrevet

Hvorfor er så mange (du deriblant, HI) opptatt av hva andre gjør? Så lenge du føler at du har "sett lyset" og gjør det som er riktig for deg, spiller det vel liten rolle hva andre gjør, mener jeg.

Skrevet

Altså jeg er ikke en av dem som slanker seg imens jeg går gravid,og ja unnet meg nok litt ekstra. Synes bare det var rart at venninna mi misunna meg graviditeten pga kostholdet. Reagerte bare på holdningen hennes.Hadde aldri kommentert det hvis hun ble gravid og stappa i seg,det er jo opp til henne. Har vel lov til å undre på hva jeg vil? Leker på ingen måte Gud fordi om jeg undrer meg;) HI

Skrevet

Det var heller ikke tanken min, HI. For all del, du er ikke Gud og må gjerne undre over det du ønsker. ;-) Min erfaring er at slike kommentarer i forhold til kosthold under svangerskap, oftest kommer fra kvinner som ikke har vært gravide selv og satt seg inn i anbefalingene for kosthold i svangerskapet. Det skyldes rett og slett uvitenhet i mange tilfeller, føler jeg.

Mitt opprinnelige svar kom som en reaksjon på de generelle tendensene til å være sykelig opptatt av hva "alle andre" gjør her inne, ikke deg personlig.

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på. Kjenner en jente som har via hele livet omtrent til å trene og spise sunt. Hadde veldig lett for å legge på seg i ungdommen. Når hun nå gikk gravid så fråtsa ho i alt som er usunt. Hun kunne smelle i seg en stor sjokoladeplate för frokost og kaker, boller etc gikk ned på höykant daglig.

Hva er det med fornuftige, bevisste mennesker som innerst inne vet hva et sunt kosthold har for fordeler for helsa.

Det virker som om fråtsejävelen tar helt over og skyver alle fornuftige tanker til side....

Skrevet

ja det virker ut som at de verste fråtsere som er gravide,er de samme som nekter seg diverse ting når de ikke er det..Strange.

Skrevet

Klart man skal spise sunt, men jeg synes nå det er litt overhysteri med dette at man ikke skal legge på seg litt ekstra heller... Om man får noen kilo for mye etter at ungen har kommet er vel ikke det verdens undergang?!!

Merkelig kommentar av en legen din HI!

(Høres ut som om å spise kosemat har blitt fråtsing og der i blant en av dødssyndene...)

Skrevet

Man spiser for to, ikke SOM to.

Viktig å vite forskjellen.

Skrevet

Venninna mi som har hatt spisevegring fikk beskjed fra jm om at du er feit slutt å spis eller spis ett knekkebrød...

Den kommentaren var litt drøy...

Hun hadde mye vann i kroppen.

Skrevet

Jeg spiser ikke for to, men jeg har myye mer lyst på godteri enn jeg vanligvis har når jeg ikke er gravid.

Jeg spiser derfor helt greit tror jeg, normale mengder.. men jeg spiser definitivt mer usunnt en når jeg ikke er gravid rett og slett fordi jeg har fått andre lyster.

Skrevet

.....marinerte syltelabber i smultsaus....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...