Gjest Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Gruer meg veldig. Det er bare polypper og mandler, men ille nok det synes jeg. Har aldri vært i narkose før. Fælt at det er så vondt etterpå - men det blir jo bra når han er på beina igjen. Noen som har tips til hva jeg må tenkte på i dagene etterpå?
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Gutten vår fikk fjernet falske mandler når han var 1 1/2 år (er 2 år nå), det gikk mye bedre enn vi trodde. Hylte og var helt utrøstelig da han våknet fra narkosen, men da jeg endelig fikk ham til å sove var han seg selv når han våknet igjen. Mine tips er å være 2 på sykehuset ( jeg dro alene mens mannen min var på jobben og senere hentet datteren vår i barnehagen), jeg torde jo nesten ikke gå på do, for da måtte jeg la sønnen min være alene i en fremmed seng på et fremmed sted... Gi smertestillende de første dagene. Ha masse is og yogert og andre bløte matvarer i huset. Hold ham hjemme fra barnehagen /skolen 1 uke selv om de på sykehuset sier kortere tid, pga infeksjonsfare. Lykke til, og prøv å skjul at du gruer deg, ellers smitter det over på ham ! (Jeg er sykepleier og har jobbet på barneavd., så det hjalp jo litt..)
Gjest Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 mamma'n til knoll og tott: gjelder det samme for "ekte" mandler? Min sønn skal ta de i neste uke, og gruer meg selv om han er 15! han er jo lillegutten min litt enda, og kjenner jeg ikke liker tanken på hverken narkose eller operasjon:/ hvordan er de etterpå?
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Hei Smellycat ! Å fjerne de "ekte" mandlene er et større inngrep og det blør gjerne litt mer og smertene etterpå er litt sterkere. Men fordelen med sønnen din er jo at han er så stor at han forstår at han sover under operasjonen og at han får smertestillende etterpå, det er jo ikke så lett å forklare for de små....Du får trøste deg med at det er mye bedre å ta de nå enn og vente til han er voksen, det er myyyyyye vondere ! Vil også nevne at sønnen min hadde hatt 4 bakterielle halsbetennelser på 1 år da han ble operert, etter operasjonen har han ikke hatt noen... Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå