Gå til innhold

Siljemor +Oliver + Pernille!! se her, har et spørsmål til deg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til nicket ditt for lenge siden her inne, da du skeiv at du la datteren din på magen fordi at hun sov så godt på magen. La også merke til at jenta var lite gammel som min gutt:)

Grunnen til at jeg beit meg merke i dette var at sønnen min var da såvidt begynt å "foretrekke" magen på dagen da han hvilte, han sovnet utrolig mye lettere på magen osv...

Dette har utviklet seg. først så sov han bare på magen på dagen, så begynte jeg å legge han på magen når han skulle sove om natta- men snudde han etter han var sovna. Men nå viser det seg at hvis jeg snur han på natta, så våkner han til og vil ikke sove igjen på flere timer! hylskriker for han er så trøtt... Søren, så jeg har latt han sove på magen om natta nå et par netter- med hjerte i halsen! Men i natt sov han 8 timer i strekk, UTEN Å VÅKNE! det er første gang! han er 4 mnd.. (jeg derimot våknet flere ganger og måtte bare skjekke om han levde... huff)

Det jeg lurer på: sover du godt når du vet hun ligger på magen? Hvordan klarer du å slappe av? har du sånn pustealarm? Syns det er bra han sover godt på magen, men det hjelper ikke det når ikke jeg får sove!!

Så, ville bare høre hva du hadde å si siden jeg hadde sett tildigere at du lot henne sove på magen...hva som får deg til å slappe av liksom:)

Håper du svarer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Nå var du heldig, for jeg tenkte nettopp jeg skulle slå av pc'n, hehe:-)

Men jeg kan egentlig ikke gi deg noe konkret svar på det du lurer på da... Mange grunner til at jeg greier å slappe av og sove selv om hun ligger på magen. Og nå har hun jo gjort det i 2,5 mnd. (4 mnd hun også).

Først og fremst er det fordi alt annet rundt sovemiljøet er forebyggende mot krybbedød. Jeg ammer natt og morgen, soverommet er kjølig (rundt 17-19 grader anbefales), hun har en fast/hard madrass med laken og gulpeklut festet stramt slik at hun ikke kan dra noe foran ansiktet, bruker heller en tykk pysj på henne og et tynnere teppe enn lite klær og tykk stor dyne. Også vet jeg at om hun raper og gulper så våkner hun og sier tydelig ifra, så hun ikke blir liggende med nesa i gulp!

Nå er hun begynt å bli litt urolig når hun skal sovne etter kveldsflaske og nattmat... Kaver fælt, raper og gulper og sparker seg oppover i senga, så jeg vurderer å innføre pute og prøve å legge henne på ryggen snart. Men det skal jeg definitivt vente med til hun blir frisk og får gode netter igjen da. Nå er hun nemlig forkjøla og våknet mange ganger inatt.

Vet ikke om dette var svar godt nok for deg, men svarte nå som best jeg kunne:-)

Og, nei, jeg har ikke pustealarm på henne. Ville uansett ikke greid å stole helt på en sånn en tror jeg.

Skrevet

okei, men tusen takk for svar!

jeg har alle andre faktorer på det "rene" også.. Sjekker veldig ofte til han også, siden jeg er så usikker...

Men han har ikke snudd seg enda, og det er jo en kjempefordel om han hadde gjort. da hadde jeg slappet enda mer av tror jeg... snur jenta di seg?

Tusen takk for svar anyway!

Skrevet

Hei. Jeg har 3 barn, 2 av dem har sovet på magen, det var den eneste måten for at de skulle sove. Prøvde alt men de ville bare sove på magen. Hun siste sover kun på ryggen, men det er fordi hun selv vil det. Tror ikke du skal bekymre deg så mye, kos deg og la babyen din og magefølesen din bestemme.

Skrevet

Det er godt å høre at det er flere enn meg som lar lillegull ligge på magen. har så dårlig samvittighet for at jeg lot han venne seg til det, men det har jo aldri vært med vilje! Det er jo bare sånn han får sove!!

Samtidig får jeg jo så dårlig samvittighet når jeg snur han, og han våkner og ødelegger hele natta hans stakkars! Det er ikke lett... men det blir jo mindre og mindre sjangse for at noe skal skje jo eldre de blir.. Kan jo trøste meg med det!

Kjenner jeg blir litt mer letta nå når jeg ser at det er flere som legger på magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...