Gå til innhold

Hjelp. Gode råd for vasking uten såpe med microfiber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker å ha det så noenlunde reint i heimen. Har alltid brukt tradisjonelle vaskemider etc. Har en liten allergiker og kunne tenke meg å begynne å vaske uten såpe med microfiber etc. Er det noen som har en webside eller erfaringer dere kan dele med meg? Har ikke lyst å gå ut å kjøpe en masse dyre mopper og kluter uten å fått det anbefalt av noen som har prøvd det. Stoler ikke alltid på reklamen.

Må også mentalt øve meg på å ikke kjenne grønnsåpelukta i huset. Men det er enkelt hvis allergien til gutten min kan bli bedre.

Har noen prøvd dette? Gode og dårlige erfaringer taes imot med takk.

Ønsker også å være mer miljøvennlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd Enjo og vært godt fornøyd med disse produktene (se mer; http://www.enjo.no/), har så langt prøvd votten til badet, kluten til kjøkkenet (den med en grønn side og en rosa side), klut til bruk på glass og blanke overflater og tørr-/våtmopp til gulv. Selv endte jeg opp med å bruke moppen i såpevann likevel (klarte ikke helt å venne meg til bare vann og savnet lukten, men har heller ingen plager med allergi og slikt i hus), men like god til det om man skulle gjøre samme "tabbe". Lurt å være obs på at det ikke glir så godt til å begynne med siden det sikkert er endel skitt og såperester som henger igjen i gulvet. Etterhvert som dette forsvinner i microfibermoppen vil alt gli mye lettere. Og moppestativet er ge-ni-alt! Kjøpte vel settet i all hovedsak for den, hehe. Enkelt å stille på, lett å bruke, og kan stå av seg selv midt på gulvet.

Enjo selges også på homeparties, og om du er vertinne får du gjerne rabatter på produktene, så det kan jo være et tips :o)

Skrevet

Jeg anbefaler også enjo. Dyre produkter, men du kan begynne i det små med f eks. moppen med tørrmopp og våtmopp. Tror du kan bestille deg homeparty der du stiller som vertinne for 2-6 venninner så får du rabatt. Rabatten komme rlitt ann på hvor mye de andre kjøper for, men det trenger du ikke si til dem.

Skrevet

Hei! Jeg selger enjo. Kan anbefales på det sterkeste! Har kun solgt produktene en kort periode,men brukt de selv i 6 år. Dette er produkter jeg bruker selv og har kjempegod erfaring med og får veldig gode tilbakemeldinger fra kundene. Det er mange fordeler med bruk av enjo;

1. Du sparer veldig mye tid. Faktisk kan du halvere tiden du bruker til rengjøring med å bruke enjo. Det er fordi produktene er enkle og effektive i bruk.

2. Du sparer penger. Det kan være en stor utgiftspost å starte med enjo, men du vil spare det inn i løpet av kort tid. Et kort reknestykke: En vanlig husstand bruker ca1700 kr årlig på rengjøringsprodukter. På 4 år bruker en ca 6800kr. Hvis du kjøper en startpakke i enjo får du alt du trenger for å rengjøre hele huset. (Gulv, tak, vegger, vindu, bad, kjøkken.....)Den koster 3300kr. Produktene er garantert å skulle holde i 4 år. Du vil derfor ha spart halvparten i forhold til vanlige rengjøringsprodukter. Hvis du ønsker å starte med enjo kan det lønne seg å holde et homeparty. Da kan du f.eks spare 680kr på moppestativet + støvmopp. Er også mange andre gode tilbud.

3. Du sparer helsen. Har selv to barn med astma. Er derfor opptatt av at innemiljøet skal være best mulig. Ved bruk av enjo slipper du alle de farlige kjemikalene som svever i rommet etter vanlig rengjøring. Det blir også mindre støv i luften, for støvproduktene suger til seg støvet slik at det ikke svever rundt. Huden vår har også godt av å slippe alle kjemikalene + mye vann. En bruker veldig lite vann i forhold til vanlig rengjøring.

4. Du er med på å bevare det fysiske miljøet. Ved bruk av enjo redusere du utslippet av kjemikaler med inntil 90%

Kunne ha bablet i vei og dette. Men kan heller svare hvis du har noen spørsmål. Ta en titt på www.enjo.no så er det veldig mye god informasjon der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...