Gå til innhold

Sjekk dette. Ang. diabetes og kosthold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=526274

Nå har ikke jeg lest alt i denne artikkelen enda.. Men jeg og noen venninner satt og snakket en dag om kosthold og barn. Barn av neste generasjon veiier jo mer enn vi gjorde da vi var barn, og vi veiier mer enn våre foreldre. Er dette bra?? Og en ting er da vekta, men vi er også mye mer lite aktive enn våre foreldre var.

Jeg føler dette er på vei til å snu igjen, vi som foreldre er mer bevisste på fordelen med sundt kosthold hos barn, og trim og det å være fysisk aktive.

Tenker dere mye over dette ang deres barn?? Jeg tenker en del på det. Prøver jo å lage sunne måltider, gi de sunne mat vaner. Og lære de viktigheten av dette. Men også gjøre det på en slik måte at det blir natrulig for dem, og gjøre trim og mosjon og fysisk aktivitet til noe de liker og gjør av seg selv.. Ikke for å slanke seg eller noe sånn..

Andre som har tanker ang dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tenker også over slike ting. Jeg prøver lage god og sund kost og kutter ned på sukker og slikt.

Jeg tror også det er kjempeviktig at barnen får være mye ute og leke og bevege seg. Heldigvis er de kjempe aktive i barnehagen men jeg prøver likevel å motivere barna mina å gå selv og vise at vi kan gå ned til byen istedet for å kjøre eller ta bussen. Mina barn er små ennå da men jeg tror grunnlaget er viktig og at man gjør det til endel av hverdagen og ikke minst til lek.

Skrevet

Har troen på at gode vaner, uansett hva det gjelder, må legges tidligst mulig, så ja tenker på hva vi spiser og at vi alle skal være fysisk aktive.

Skrevet

Enig med mitt skjønne trekløver....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...